czwartek, 24 lutego 2011

Animator Kultury

Animator Kultury - dwumiesięcznik dla animatorów i menedżerów kultury, bibliotekarzy, nauczycieli przedmiotów artystycznych, oraz wszystkich osób zainteresowanych czynnym udziałem w kulturze. Czasopismo przedstawia aktualne zjawiska i trendy w kulturze, prezentuje twórców i ich dzieła, radzi jak organizować życie kulturalne, pozyskiwać fundusze i edukować młodzież. Omawia aspekty prawne istotne dla działania w sferze kultury.

wtorek, 22 lutego 2011

Fundusze Inwestycyjne w praktyce - Edyta Duda-Piechaczek

Wybór funduszu inwestycyjnego, czyli...

...co zrobić, żeby się nie narobić a zarobić? :-)

Z jednej strony fakt, że mamy do dyspozycji tyle narzędzi, instrumentów finansowych, możliwości itd. jest czymś wspaniałym, z drugiej jednak możesz zadać pytanie: "No dobrze, ale w jaki sposób połapać się w tym natłoku ciekawych opcji oraz dokonać mądrego wyboru?". I tutaj z pomocą przychodzi Ci publikacja Edyty Dudy-Piechaczek pt.:

Z publikacji tej dowiesz się wielu interesujących rzeczy. Przede wszystkim poznasz podstawy inwestowania w fundusze inwestycyjne, zrozumiesz dlaczego jest to w pełni bezpieczne oraz dowiesz się jaki fundusz inwestycyjny jest przeznaczony z myślą o Tobie. Tymczasem jednak chciałbym wrócić do naszego cytatu z początku strony i pokazać Ci...


Zaleca się, aby inwestować 10% swoich miesięcznych zarobków. Załóżmy, że zarabiasz 2500 zł netto. Twoja inwestycja powinna więc wynosić 250 zł miesięcznie. W wielu bankach możesz uruchomić sobie tzw. "zlecenie stałe", aby sumiennie trzymać się własnego planu inwestycyjnego.

Kolejne założenie jakie musimy przyjąć to roczny zysk z inwestycji. Niech to będzie 12% - nie tylko będzie nam się wygodnie liczyło, ale także jest to bardzo realny wynik. Oczywiście pod warunkiem, że Twoja inwestycja będzie zaplanowana długoterminowo. Oto jak prezentować się będą Twoje wyniki:

5 lat - 20 417 zł - zainwestowany kapitał: 15 000 zł

10 lat - 57 509 zł - zainwestowany kapitał: 30 000 zł

15 lat - 124 895 zł - zainwestowany kapitał: 45 000 zł

30 lat - 873 741 zł - zainwestowany kapitał - 90 000 zł

Czy zauważyłeś już, jak fantastycznie na Twoją korzyść działa tutaj czas? Pomyśl tylko, jeśli zaczniesz inwestować w wieku 30 lat kwotę 250 zł, to mając lat 60 możesz zgromadzić kapitał 873 741 zł osiągając tym samym prawie 1000% zysku! Pozwoli Ci to otrzymywać swoją dotychczasową pensję przez kolejne 29 lat - jeśli wypłacisz całość i pieniądze te nie będą już na Ciebie pracować. Ty jednak wiesz, że tak się nie stanie i zarobki nadal będą rosły, by wkrótce:

Uczynić z Ciebie milionera!

• Czyż inwestycje nie są piękne?

• Co by się stało, gdyby roczny zysk wynosił nie 12%, a 15% lub jeszcze więcej?

• A co by było, gdyby Twoja miesięczna inwestycja zwiększyła się do 400 zł?


Zachęcam Cię do tego typu inwestycji. Nie wyobrażasz sobie nawet jak potężne możliwości kryją się w zastosowaniu procentu składanego. Zresztą... skoro zauważył to sam Einstein już kilkadziesiąt lat temu, to czy może być inaczej? :-)

Milionerem może zostać absolutnie każdy - Ty również. Wystarczy tylko podjąć właściwą decyzję w odpowiednim momencie. Czy już ją podjąłeś? Jeśli tak, to świetnie - zamów już teraz publikację "Fundusze inwestycyjne w praktyce" i rozpocznij własną drogę do bogactwa i finansowej niezależności. Zrób to dosłownie TERAZ pamiętając o tym, że każdy kolejny dzień zabiera Ci mnóstwo pieniędzy!

piątek, 18 lutego 2011

Marek Tomzik - 5 filarów skutecznego menedżera

Zarządzanie czasem a nasza życiowa przestrzeń

Większość menedżerów zwykle ciężko pracuje, często kosztem życia prywatnego. Mimo to niemal połowa ich wysiłków nie przynosi konkretnych rezultatów.

Mieliby realną szansę poprawy swojej sytuacji, gdyby zmienili strukturę wykorzystania swojego czasu. Ważnym aspektem zarządzania czasem jest planowanie przyszłości. Niekiedy skuteczne zarządzanie czasem wymaga więcej czasu na wprowadzenie reorganizacji własnego życia. Pierwszym krokiem w kierunku skutecznego zarządzania czasem jest uporządkowanie miejsca pracy i domu. Nawet jeśli nasz harmonogram jest dobrze ułożony, ale przestrzeń w biurze lub

w domu jest zorganizowana w nieodpowiedni sposób, nie będziemy mogli dobrze organizować swojej pracy, bo nie da się pracować wydajnie w chaotycznym miejscu. Po uporządkowaniu biura i domu następnym krokiem w zarządzaniu czasem jest spojrzenie na wszystko z perspektywy spraw do załatwienia w ciągu tygodnia. Każdy szczegół powinien być zapisany, wliczając w to czas potrzebny na prysznic, ubranie, dojazdy, uczestnictwo w zebraniach, wykonywanie połączeń telefonicznych, sprzątanie, gotowanie, odbieranie dzieci ze szkoły i posiłki. Uwzględnijcie w kalendarzu również czas na rozrywkę i ćwiczenia, takie jak siłownia, spacer, a także czas poświęcany na oglądanie telewizji.

Dlaczego powinniśmy planować?

Przeciętny mieszkaniec Europy w swoim życiu spędza:

7 lat w łazience;

6 lat na jedzeniu posiłków;

5 lat w kolejkach;

3 lata na spotkaniach;

2 lata na rozmowach telefonicznych;

8 miesięcy na czytaniu maili reklamowych;

6 miesięcy na postojach na czerwonym świetle.

Więc spędzisz jeszcze dużo czasu, czekając na czerwonym

świetle, na siedzeniu w poczekalniach czy stojąc w kolejce. Jeżeli więc chcesz skrócić nieco czas spędzony na czynnościach wymienionych powyżej, powinieneś nauczyć się dokładnie planować swój cenny czas.

W czym pomaga planowanie?

Zapewnia większe ukierunkowanie na konkretnie

sprawy, większą efektywność i skuteczność.

Porządkuje dzień, wprowadza ład w nasze życie.

Koncentruje strategię działania wokół naszej wizji.

Zwiększa wydajność i skuteczność pracy.

Skuteczne sposoby na zarządzanie czasem

Wielu ludzi codziennie tworzy listy zadań, jednak aby skoncentrować swój czas na tym, co jest naprawdę ważne, czyli zgodne z naszymi celami, należy uświadomić sobie (najlepiej zapisać!) to, co staramy się osiągnąć poprzez główne cele. Zanotuj 3 lub 4 plany miesięczne, które chciałbyś uzyskać. Pomogą Ci one osiągnąć zamierzone cele.

1. Zapisuj, co jest najważniejsze — kluczowe cele, nad którymi pracujesz — to pozwoli Ci na określenie właściwego kierunku działań.

2. Świadomie zaplanuj czas: za pomocą 3 lub 4 miesięcznych

i tygodniowych planów.

3. Wybierz sposób zapisywania planów tak, abyś miał do nich łatwy dostęp, np. zapisuj swój harmonogram w kalendarzu, telefonie komórkowym lub stwórz system notatek.

4. Zapisuj wszystko w swoim organizerze ołówkiem, na wypadek zmiany planów.

5. Unikaj podporządkowania harmonogramowi.

Fakt, że coś już zostało wprowadzone, nie oznacza, że nie można tego przesunąć lub wykreślić.

6. Okresowo sprawdzaj skuteczność Twojego harmonogramu.

Jednym ze sposobów, aby ocenić, jakie postępy dokonują się w naszym planowaniu, jest przechowywanie zapisków przez jakiś okres, a następnie weryfikowanie, jak spędziliśmy ten czas. Te zapiski mogą być środkiem do posegregowania naszych myśli i uporządkowania spraw. W ten sposób możesz zdobyć wiedzę na temat wykorzystania czasu i może okazać się to najlepszym sposobem na podniesienie Twojej produktywności. Z biegiem czasu prowadzenie osobistego dziennika stanie się sposobem na określenie postępu działań, a także na lepsze zarządzanie czasem.

Tworzenie zrównoważonego harmonogramu

Przeanalizuj zajęcia, obowiązki i codzienne zadania.

Nadmiar zadań to prosty sposób na pojawienie się stresu. Postaraj się odnaleźć równowagę pomiędzy pracą a życiem rodzinnym. Dobrym sposobem jest znalezienie sobie ciekawego hobby.

Dobrze jest także unikać planowania nieistotnych rzeczy oraz unikać planowania wszystkich obowiązków na jeden dzień. Jeśli masz zbyt dużo obowiązków, należy dokonać podziału między zadaniami na priorytety oraz obowiązki, które nie są bardzo

ważne i można je odłożyć na później. Między zadaniami nieistotnymi i zadaniami, które są naprawdę ważne.

Sprawy najmniej pilne należy umieścić u dołu listy rzeczy do wykonania lub, jeżeli to możliwe, całkowicie je wyeliminować.

Spróbuj wcześniej wyjechać do pracy

10–15 minut może zadecydować o jakości Twojego dnia pracy. Lepiej przyjechać do pracy wcześniej, spokojnie przeczytać pocztę i trochę się zrelaksować, niż pędzić do pracy, narażając się dodatkowo na mandat.

Nie przysparzaj sobie dodatkowego stresu poprzez pośpiech i złą koordynację.

Harmonogram priorytetów

W skutecznym planowaniu bardzo istotną sprawą jest określenie naszych priorytetów. Określ harmonogram najcięższych zadań do wykonania w czasie godzin najbardziej produktywnych, czyli wtedy, kiedy przebywasz w pracy. Spróbuj określić przedziały czasu, które można wykorzystać do pracy nad projektami, które wymagają intensywnej koncentracji.

Często, gdy planujemy czas, stwierdzamy, że zostaje nam go na sen bardzo mało. Efekt jest taki, że wiele działań pomijamy lub eliminujemy. Określenie priorytetów działań w skali od 1 do 3, gdzie 1 to sprawa priorytetowa, 2 — mniej ważna, a 3 — najmniej ważna, może pomóc w realizacji ustalonych priorytetów.

Skuteczne zarządzanie czasem wymaga trzymania się harmonogramu zadań, które zostały uznane za ważne. Prowadzenie kalendarza i codzienne planowanie jest pomocne, aby skoncentrować się na zadaniach, ale równie ważna jest samodyscyplina w konsekwentnym codziennym planowaniu na nowo działań na przyszłość. Najlepsza lista rzeczy do zrobienia

nie pomoże komuś, kto nie robi codziennych planów i w sposób systematyczny ich nie realizuje.

Dobrym sposobem na radzenie sobie z wyzwaniami w pracy jest także technika łamania dużych projektów na mniejsze, które mogą być przetwarzane w krótszych przedziałach czasowych. Możesz nie mieć 5 godzin na stworzenie raportu, ale w 20 minut możesz napisać jego zarys i wrócić do niego później.

Zasada Pareto

Zasada ta na pewno pomoże Ci w planowaniu czasu.

Powinieneś stosować ją jako zasadę nadrzędną. Została ona stworzona przez włoskiego ekonomistę Vilfreda Pareto. Reguła Pareto to inaczej reguła 80 : 20.

Zasada ta mówi, że 80% wyników pochodzi z 20% wysiłków. Nie wszystkie zadania, które wykonujemy, są tak samo ważne dla osiągnięcia naszych celów.

Stosując zasadę Pareto, możemy się skupić na 20% zadań, które przyniosą nam największą korzyść.

Cele

Ważne cele to te, które najbardziej wpływają i decydują o jakości naszego życia. Zbyt często wyznaczamy sobie konkretne cele (np. przejście na dietę lub zrównoważenie budżetu) i mamy nadzieję, że uda się nam je zrealizować, ale często przeszkadza nam w tym zbytnia chaotyczność, a po pewnym czasie nawet o nich zapominamy; aby temu zapobiec, powinniśmy określić kilka głównych kategorii naszych celów (np. kariera, rodzina, zdrowie, finanse, hobby itp.). Następnie powinniśmy spisać 4 lub 5 takich głównych kategorii na kartce papieru, a później podzielić te kategorie na mniejsze cele do osiągnięcia oraz wyznaczyć sobie na ich realizację określony czas. Jeżeli będziemy co jakiś czas zaglądać do spisu naszych celów, pomoże nam to w zapamiętaniu ich oraz obserwowaniu działań, które podejmujemy, aby je zrealizować.

Na początku powinniśmy stworzyć listę wszystkich możliwych działań, które mogłyby pomóc w osiągnięciu celu. Po drugie, należy wyznaczyć priorytety naszych działań. Tutaj pomocne byłoby wysłuchanie opinii współmałżonka lub kogoś bliskiego. Jeśli osoba ta troszczy się o nas, to na pewno pozostanie obiektywna i pomoże nam podjąć działania, dzięki którym pójdziemy w kierunku pożądanych rezultatów. Po trzecie, próbujmy realizować działania o wyższym priorytecie w danym dniu. Pamiętajcie o regule 80 : 20 — trzeba skupić 20% swojego czasu na działania priorytetowe, a 80% pozostawić na rzeczy mniej ważne.

Strategia SMART w realizacji celów

Aby realizować nasze postanowienia skutecznie, możemy użyć techniki SMART. Technika ta polega na określeniu naszego zamierzenia jako celu:

Specific (sprecyzowany) — cel musi dotyczyć ściśle określonego (zdefiniowanego) obszaru działalności.

Measurable (mierzalny) — cel musi być mierzalny, czyli możliwy do ujęcia ilościowego (jest to jedna z najważniejszych cech konstrukcji celów strategicznych).

Acceptable (akceptowalny) — cel musi być możliwy do zaakceptowania przez zaangażowane strony (np. wykonawców, zleceniodawców).

Realistic (realistyczny) — najbardziej ambitny cel musi być możliwy do wykonania.

Time bound — (określony w czasie) cel musi być określony czasowo w sensie rozpoczęcia i zakończenia (dotyczy to także etapów realizacyjnych).

Wzbogacona strategia SMART

W celu zwiększenia skuteczności strategii SMART możemy posłużyć się poniższą typologią; aby nasze cele były jeszcze bardziej skuteczne, powinniśmy zatem stawiać sobie cele, które są:

Jasne (nie ogólnikowe) i zrozumiałe, a więc wiemy dokładnie, co robić.

Trudne, więc będziemy zachęcać, przy realizacji tego zadania nie można się nudzić.

Osiągalne, więc takie, które prawdopodobnie powiodą się.


Dlaczego warto skorzystać z pełnej wersji książki?

Chyba każdy adept szkoły biznesu marzy, by jak najszybciej zająć stanowisko menedżera. Co zaskakujące, niejednokrotnie za największych pechowców uważają się ci, którym ta sztuka się… powiodła!

Okazuje się bowiem, że zarządzanie to pojęcie bardzo rozbudowane, wymagające od zarządzającego licznych niecodziennych talentów.

Celem niniejszej publikacji jest uświadomienie wszystkim aktualnym oraz potencjalnym menedżerom, że trafność podejmowanych przezeń decyzji jest w istocie wypadkową pięciu kluczowych czynników sukcesu, a więc tytułowych filarów.

Tym samym jest to jedyny tego typu poradnik na rynku, z którego dowiesz się m.in.:

Jak podwajać czas?

Jak zamieniać stres w zjawisko pozytywne?

Jak skutecznie kontrolować i motywować podwładnych?

Jak uformować najefektywniejszą grupę zadaniową?

W jaki sposób uporać się z problemem wypalenia zawodowego?






wtorek, 15 lutego 2011

„Zbuduj swój wizerunek” Jak kreować swój image i osiągnąć sukces.


Rafał Dorobek:

Pierwszą i najważniejszą cechą jest szczerość, bo nawet wtedy, gdy pozostałe cechy zostaną spełnione, rzadko zdarza się, że pochlebstwo odnosi zamierzony skutek, gdy jest nieszczere. Aby zadbać o tę właściwość, musimy być spójni z tym, co mówiliśmy wcześniej, jeśli bowiem mówimy sprzeczne rzeczy (czasem chwaląc wysoką inteligencję odbiorcy, czasem mówiąc o jej braku), zostaniemy uznani za kogoś niekonsekwentnego i niespójnego. Może to być podstawą do uznania nas za kogoś nieszczerego. To jednak nie wszystko.

Szczerość jest też związana z naszym wyglądem, zachowaniem, a także z wiarygodnością. Powinniśmy sprawiać wrażenie osoby zdecydowanej, konkretnej i nie powinniśmy wykonywać niekontrolowanych ruchów ani okazywać zdenerwowania. Jeżeli nie da się tego uniknąć lub ograniczyć, jeżeli naszego zdenerwowania nie da się usunąć w żaden dostępny sposób, lepiej będzie spróbować przełożyć spotkanie, na którym chcemy zaprezentować się w określony sposób.

Oprócz tego powinniśmy zadbać także o swój wygląd zewnętrzny – nikt nie lubi pochlebstw od osób w niechlujnym stroju, ale nie należy również z tym przesadzać, bo zbyt dystyngowany rozmówca może zostać odebrany jako nieautentyczny. Jeżeli chodzi o strój, to dobrze go dopasować do stroju odbiorcy pod względem klasy, choć nie wolno ubierać się dokładnie w to samo, co on lub ona. Osobny problem związany jest natomiast z naszą wiarygodnością (nie wiarygodnością samego pochlebstwa). Zaprezentowanie się jako osoba godna zaufania i mówiąca prawdę ściśle się wiążą i najczęściej odczucia te są budowane na podstawie wcześniejszych kontaktów. W praktyce oznacza to mniej więcej tyle, że im częściej przekonujemy się, że ktoś mówił prawdę w rożnych sytuacjach, tym bardziej prawdopodobne, że uznamy go za szczerego. Jest to długoterminowa strategia budowania określonego wizerunku, ponieważ opiera się na zachowywaniu się w określony sposób. Wtedy, gdy tego czasu nie mamy aż tak dużo, lepsze są nieco inne rozwiązania. Możemy zaprezentować się odbiorcy jako autorytet albo wskazać na podobieństwo poglądów lub przekonań między nami. Wywołuje to bardziej przyjacielską więź i powoduje, że stajemy się bardziej wiarygodni dla współtowarzysza.

Druga możliwość, jaka pozostaje, to zatrudnienie „niezaangażowanego doradcy”. Ludzie wierzą w słowa tych, których spotykają przez chwilę, którzy sprawiają wrażenie niezwiązanych ze sprawą i wydaje się, że nie mają z tego żadnych korzyści. Jeżeli ktoś zaświadczy

o naszej wiarygodności (na przykład chwaląc naszą prawdomówność), to zapewne zostaniemy uznani za wiarygodnych, a już na pewno za takich zostaniemy uznani, gdy ktoś w naszym imieniu przekaże komplement drugiej osobie. To bardzo skuteczna „droga na skróty” w prawieniu komplementów. Proszę zauważyć, że gdy ktoś mówi odbiorcy, że dobrze o nim myślimy, zostajemy uznani za sympatycznych,

bezstronnych i w dodatku nie zostanie to poczytane za nieuczciwą próbę zdobycia czyjegoś zaufania. Są tylko dwa ograniczenia: nasz doradca nie może budzić negatywnych emocji u odbiorcy i nie może go zbyt często komplementować.

Oprócz szczerości z komplementami wiąże się kwestia ich realności, czyli tego, czy są one rzeczywiste i czy można w nie wierzyć. Pochlebstwa muszą dotyczyć tych dziedzin, z którymi odbiorca jest związany i które są dla niego znaczące. W dodatku muszą być odpowiednio sformułowane – w taki sposób, aby ten, do kogo je adresujemy, wiedział, że jest adresatem, a także aby były podporządkowane wyznawanym przez niego regułom. Można powiedzieć, że każdy z nas ma pewne teorie dotyczące rzeczywistości, jak również tego, co uważa za dobre, a co za złe. W związku z tym najbardziej lubimy tych, którzy mówią dokładnie to, co byśmy chcieli usłyszeć. Jeżeli możemy bliżej poznać sferę wartości odbiorcy, to zróbmy to i mówmy tak, jak on by chciał, nie bawiąc się w ogólniki, które dobre są tylko wtedy, gdy nie mamy z odbiorcą kontaktu. Jeżeli ktoś trenując koszykówkę, mówi, że chciałby mieć dobrą skoczność, powiedzmy mu, że jego wyskok jest świetny, a nie, że świetnie gra, a wtedy, gdy ktoś dąży do tego, by mieć jak najlepsze oceny z matematyki, nie mówmy mu, że jest dobrym uczniem, tylko że jest dobrym matematykiem. Im bliżej się utożsamiamy z tym, co odbiorca robi, im bardziej wnikniemy w jego dziedzinę, tym bardziej realny stanie się komplement i tym bardziej doceni go nasz towarzysz. Realność komunikatu wiąże się z jego siłą, czyli tym, co mówisz. Jeżeli nasz odbiorca to laureat prestiżowej Nagrody Pulitzera, to komplement w stylu: „Niezły z ciebie dziennikarz” nie zostanie przyjęty jako coś niezwykłego. Jednak jakże inaczej zareaguje ten sam człowiek, gdy dowiemy się, że prócz dziennikarstwa ma również inne zainteresowania i powiemy: „Gratulacje, to na pewno wielki sukces dla ciebie, lecz ja jestem pod wielkim wrażeniem, że jesteś nie tylko świetnym dziennikarzem, ale również bardzo dobrze jeździsz na nartach” (oczywiście tylko jeśli w rzeczywistości narciarstwo dużo dla niego znaczy). Gdy ktoś jest specjalistą w swojej dziedzinie, nic nie zyskamy, przypominając mu o tym, ale on nas doceni, gdy jednocześnie wskażemy na inne dziedziny, w których też jest dobry.

Odwrotnie powinniśmy postępować wtedy, kiedy komuś nie idzie zbyt dobrze, to znaczy wówczas, gdy np. dostałby Złotą Malinę przyznawaną najgorszemu aktorowi w danym roku lub jakiś polski odpowiednik tej nagrody. Jeżeli odbiorcy wybitnie coś się nie udało, lepiej zmienić od razu temat i powiedzieć, że w czymś innym jest dobry, a to nie było takie ważne. W sytuacji, gdy do sukcesu zabrakło niewiele, można zwrócić uwagę na tendencyjność sędziów i na zmienność losu, który sprzyjał innym („Oni po prostu mieli szczęście”).

W tym wypadku realność polega na ścisłym związku między tym, co wiemy, a tym, co mówimy, bo gdy tego związku nie ma, to nastąpi efekt odwrotny od zamierzonego. Gdy komuś powiemy, że jest świetnym biegaczem, a w każdym wyścigu przybiega jako ostatni, to lepiej skupić uwagę na jego innych zaletach (np. zaangażowaniu, wytrwałości i sile woli) niż na pochlebstwie takim, jak: „jesteś świetny”.

Oczywiście, niektórzy lubią słyszeć, że są świetni, nawet wtedy, gdy w rzeczywistości są beznadziejni w tym, co robią, ale ci ludzie z reguły nie darzą innych sympatią tylko dlatego, że usłyszą słowa pochwały. Każdy komplement powinien być odpowiedni pod względem poziomu (siły) oraz cech odbiorcy, na których go opieramy.

Każde pochlebstwo powinno być także mocno powiązane z czystymi intencjami, a ściślej rzecz ujmując, nie powinno być związane z niczym, co może się wydać podejrzane. Jeżeli odbiorca jest naszym współpracownikiem albo podwładnym, pochwalenie jego kompetencji może być odebrane jako hasło: „Chcę, żebyś odwalił za mnie całą robotę”. Czystość intencji jest nie tylko kwestią tego, co myślimy, ale również tego, co możemy przewidzieć. Nawet jeżeli mamy czyste intencje, odbiorca może uznać inaczej. Psychologowie określili pojęcie atrybucji, które oznacza przypisywanie przyczyn zachowaniom

swoim i innych ludzi. Atrybucje mogą mieć charakter wewnętrzny (przewidywaną przyczyną zachowania jest intencja) albo zewnętrzny (zachowanie wynika z zaistniałej sytuacji). Badacze zajmujący się tym zagadnieniem odkryli kilka ważnych faktów, mogących w dużym stopniu wpłynąć na nasze życie codzienne, a więc również na zarządzanie wywieranym wrażeniem. Jednym z nich jest tzw. podstawowy błąd atrybucyjny, czyli przypisywanie zachowaniom obserwowanych osób raczej wewnętrznych niż zewnętrznych przyczyn. Oglądając przebiegającego wieczorem przez ulicę człowieka ubranego w dres, czapeczkę i z discmanem w ręku, możemy stwierdzić, że jest biegaczem i lubi biegać. Podobnie ocenimy kobietę, która odcina się mężowi, jako złośliwą, a w innej sytuacji tegoż samego męża jako agresywnego, gdy będzie krzyczał na żonę. Jeżeli chodzi o pochlebstwa, ludzie przypisują im również najczęściej wewnętrzne przyczyny, co oznacza, że mówiąc komuś, że dobrze śpiewa, spowodujemy, iż osoba ta prawdopodobnie uzna, że tak naprawdę myślimy, chyba że... negatywnie odczyta nasze intencje.

Wtedy nasze zachowanie jest oceniane za pomocą atrybucji zewnętrznej – obserwator uzna, że wszystko powiedzieliśmy po to, aby się mu przypodobać. Ze względu na to może nas określić jako nieczułego i nieautentycznego drania, który dba tylko o siebie. Co zatem zrobić, żeby nasze intencje były odczytane jako dobre? Nie jest to zadanie banalne, ale właściwie każdy jest w stanie je wykonać.

Czyste intencje opierają się na:

– przejrzystości;

– uczciwym bilansie;

– wzajemnym zaufaniu.

Po pierwsze, wszystko, co przekażemy drugiej osobie, MUSI być przejrzyste, co oznacza, że komunikat nie powinien pozostawić po sobie żadnych niedopowiedzeń. Nie używajmy słów „może”, „tak sobie myślę”, „czasem”, „względnie”, „być może”, a także wszystkich slów, które kojarzą się źle (np. śmierć), wieloznacznie (np. zebra, zamek) lub nieprzyjemnie (np. wulgaryzmy). Dobrze jest używać tych słów, które wskazują na to, że jesteśmy pewni tego, co mówimy – „uważam”, „stwierdzam”, „podkreślam”, „na pewno” – a także tych, które wskazują na naszą grzeczność: „z przyjemnością”, „szacunek”, „bardzo mi miło pana/panią spotkać”. Przejrzystość to także tzw. responsywność, czyli odpowiadanie na wszystkie gesty i pytania towarzysza w odpowiedni sposób (np. skinienie na przywitanie lub podanie dłoni). W tym miejscu istotne jest także dobre wychowanie – w rozmowie z drugą osobą powinniśmy być przygotowani na pożyczenie chusteczki, długopisu, poczęstowanie jakimś drobiazgiem i podanie aktualnej godziny. Drugim istotnym elementem jest uczciwy bilans. Nieczyste intencje są często przypisywane osobom, które schlebiają innym, a same „nic za to nie biorą” lub wręcz stwierdzają, co chciałyby za to otrzymać (np. sympatię). Niestety ani jedna, ani druga sytuacja nie sprawi, że ktoś na dłuższą metę zaoferuje nam sympatię, a w większości przypadków będzie dokładnie odwrotnie – poczuje do nas niechęć. Najlepiej jest powiedzieć, że nagrodą jest sama obecność drugiej osoby, bo przecież chwaląc ją, chwalimy sobie

także jej towarzystwo, podkreślamy, że miło jest przebywać w jej obecności. Uczciwy bilans interakcji międzyludzkiej pozwala również na pozbycie się niezręczności, jaką może wywołać u odbiorcy nasze pochlebstwo. Ostatni element, to wzajemne zaufanie. Jest to najbardziej pożądany stan w rozmowie między dobrymi znajomymi.

O tym, czy ktoś nas nim obdarzy, decyduje to, o czym mówi – jeżeli wspomni o czymś osobistym, czego nie wypowiada się na forum dużej grupy, oznacza to, że wzbudzamy jego zaufanie. Jest to doskonały czas na przedstawienie komplementu. W rzeczywistości jednak zdarza się, że nie mamy wystarczająco dużo czasu na zdobycie zaufania – jeżeli tak się dzieje, powinniśmy przedstawić pochlebne uwagi już po krótkim wstępie bądź rozmowie. W czasie krótkiej interakcji najlepszy moment to ten, kiedy zaufanie jest na neutralnym poziomie.

Kolejnym elementem techniki prawienia pochlebstw jest związek naszej wiedzy o odbiorcy z komunikatem, jaki mu przekazujemy. Wiele razy wspominałem o tym, że jeżeli mamy możliwość poznać odbiorcę, to bardzo ważne jest, aby to zrobić – na pewno przyniesie to lepszy efekt niż wtedy, gdy odbiorcy w ogóle nie znamy. O związku pomiędzy tymi dwoma elementami mówi zasada zgodności – im bardziej zgodne jest to, jak się prezentujemy, z tym, co wiemy o odbiorcy, i tym, co on wie o nas, tym trwalsze jest wrażenie, jakie na nim wywrzemy.

Więcej praktycznych porad dotyczących budowania swojego wizerunku znajdziesz w pełnej wersji ebooka. Zapoznaj się z opisem>>>
Dowiedz się, jak kreować swój image i osiągnąć sukces!














































sobota, 12 lutego 2011

Pamięć doskonała

Fragment publikacji „Pamięć doskonała” Barbary Szula


Zapoznaj się z metodami, które pozwolą Ci odkryć na nowo niezwykły potencjał Twojej pamięci. Tak, odkryć! Istnieje bowiem kilka dowodów na to, że człowiek rodzi się z pamięcią doskonałą. Później niestety niedoskonały system edukacji zakłóca nasze naturalne procesy pamięci.

Oto kilka dowodów wartych przemyślenia:

Sny — większość z nas podczas snu przypomina sobie osoby lub zdarzenia sprzed wielu lat, a czasem nawet z dzieciństwa. Te sny nie są zamazane, wręcz przeciwnie; są bardzo żywe, barwne i realistyczne, ukazując najdrobniejsze szczegóły. Dzieje się tak dlatego, że Twoja pamięć musiała je zachować. Pamiętaj, nic nie dzieje się bez przyczyny. Psycholodzy coraz częściej i odważniej stwierdzają, że problemem nie jest sama pamięć, a proces przypominania.

Przypomnienia — prawie każdy z nas doświadczył nagłego przypomnienia jakiegoś doświadczenia, w najmniej niespodziewanym momencie.

Wystarczy tylko tzw. wyzwalacz, czyli obraz, osoba, zapach, dźwięk, budynek, słowa itd., który uruchomi w nas szczegółowo i precyzyjnie serię przeżytych kilka lub kilkadziesiąt lat wcześniej zdarzeń (np. wydarzenia ze szkoły, wojska, grupy przyjaciół, z jaką spędzaliśmy sporo czasu…). Takie przypomnienia są doskonałym przykładem na to, że mózg zachowuje wszystkie przeżyte doświadczenia, trzeba tylko popracować nad „wyzwalaczami”, które wywołają skojarzenia uruchamiające ten proces przypominania.

Doświadczenia „przedśmiertelne” — osoby, które przeżyły tragiczny wypadek z przekonaniem, że go nie przeżyją (np. wypadek samochodowy, upadek ze szczytu gór, tonięcie…), zgodnie twierdzą: w ciągu kilku sekund (minut) widzą całe swoje życie, nie tylko najważniejsze momenty, ale całe życie, tak jakby oglądali je podczas filmu. Proces przypominania u takiej osoby musi być naprawdę błyskawiczny. To jest kolejny dowód na nieograniczoną pojemność pamięci.

Fenomen rosyjskiego dziennikarza Szereszewskiego — ten młody rosyjski dziennikarz, należący do licznych kolegiów redakcyjnych, nigdy nie musiał robić żadnych notatek pisemnych. Dlaczego? Pamiętał każde wypowiedziane zdanie, słowo po słowie, nawet z zapamiętaniem intonacji głosu. Dziennikarza dokładnie przebadał i testował przez 30 lat ówczesny najlepszy rosyjski psycholog, Aleksander Łuria. Jego badania wykazały, że Szereszewski posiada pamięć doskonałą.

Ale nie stało się to w sposób przypadkowy. Szereszewski już w młodości stosował najważniejsze reguły mnemotechnik, które stały się dla niego tak naturalne, że posługiwał się nimi mechanicznie.

Na przestrzeni historii możemy zobaczyć znacznie więcej przypadków podobnych do Szereszewskiego, czyli ludzi, którzy wykorzystywali naturalne mechanizmy działania pamięci. Ty również możesz mieć pamięć taką jak Szereszewski, jeśli tylko zdobędziesz się na trud poznania i zastosowania mnemotechnik opisanych w drugiej części książki (więcej możesz przeczytać np. tutaj:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Salomon_Szereszewski).

Badania profesora W. Penfielda — badał on obszary mózgu, które wywołują epilepsję. W tym celu pobudzał pojedyncze neurony cienkimi elektrodami. Wyniki badań były zaskakujące: badani przypominali sobie wydarzenia nawet sprzed 40 lat lub jeszcze starsze, przypominając sobie całą gamę wrażeń zmysłowych (zapach, dotyk, smak, ruch, emocje czy dźwięk). Penfield wnioskował, że w każdej komórce lub wiązce komórek mózgu znajduje się dokładny zapis wszystkich wydarzeń z naszego życia.

Badania profesora Anokhina — profesor ten zbadał połączenia między komórkami mózgu. Anokhin uważał, iż „ślad pamięciowy” przyjmuje postać obwodu elektromagnetycznego, który jest utrwalony przez różne konfiguracje połączeń neuronowych. Wiedział już, że mózg składa się z biliona komórek, które mogą łączyć się ze sobą w nieskończenie wiele połączeń, czyli może ich być nieograniczona liczba. Wniosek jest oczywisty: wykorzystując w pełni naszą pamięć, możemy zapamiętać dosłownie wszystko.

Pamięć fotograficzna — ludzie nią obdarzeni potrafią zapamiętać dokładnie wszystko, co przeczytali (zobaczyli), najczęściej na krótki okres. Metoda ta polega na tym, że osoby takie widzą kartkę zapisanego druku jako obraz, z którego w procesie odtwarzania mogą swobodnie czytać. Taką umiejętność zazwyczaj traci się z czasem. Najczęściej można ją zauważyć u małych dzieci, dla których jest to naturalna umiejętność. Z czasem jednak zostaje zatarta przez szkolnictwo, które bardziej koncentruje się zadaniach logicznych i językowych, zaniedbując niestety pracę wyobraźni. Pamięć fotograficzna to kolejny fenomenalny dowód na nieograniczone możliwości ludzkiego umysłu.

Zapamiętanie obrazów — nasz mózg z łatwością zapamiętuje obrazy.

Przeprowadzono eksperyment, w którym pokazano badanym 1000 zdjęć z odstępem czasu co 1 sekundę. Następnie dołączono nowe 1000 zdjęć i badani mieli wskazać zdjęcia, które już widzieli.

Wynik był zaskakujący: prawie wszyscy badani rozróżnili prawidłowo zdjęcia, które już widzieli, od nowych zdjęć, niezależnie od tego, czy wcześniej uważali, że mają słabą czy dobrą pamięć. Dlatego też z łatwością zapamiętujemy twarze, jednak z nazwiskami już możemy mieć problem. Czy zdarzyła Ci się kiedyś taka sytuacja, gdy pomyślałeś

: „O, to ta pani z przyjęcia u Kuby, ale jak ona się nazywała”?

Zastosowanie technik pamięciowych (mnemotechnik) — daje imponujące rezultaty. Wykorzystując mnemotechniki, możesz zapamiętać niemalże każdą jednostkę informacji, jaką chcesz, aby była przez Ciebie zapamiętana, na tak długo jak chcesz. Stosowanie technik wymaga w początkowej fazie niemałego wysiłku i dyscypliny. Nie ma nic za darmo, musisz zdobyć narzędzie, jakim będziesz się później posługiwał. Wyzbycie się nabytych przez lata nawyków uczenia się jest trudne, ale konieczne do swobodnego posługiwania się mnemotechnikami.

Wysiłek ten z pewnością się opłaci i zyskasz mnóstwo „dodatkowego” czasu. Mnemotechniki są jednym z głównych tematów tej książki, dlatego dokładnie opisuję je w jej dalszej części.

Koniec z wymówkami na temat słabej pamięci!

wtorek, 8 lutego 2011

Jak błyskawicznie i tanio zbudować dochodową listę adresową?


Jak błyskawicznie i tanio zbudować dochodową listę adresową?

... nawet jeśli nie masz o tym zielonego pojęcia.

Jeśli nie masz jeszcze dużej, aktywnej listy adresowej, ale wiesz już, jak lista adresowa ważna jest w biznesie, być może zainteresuje Cię wiedza:

Co zrobić, aby zbudować listę adresową?

Jak pisać, aby reagowała?

Jak ją utrzymać i czerpać z niej zyski?

Kurs o budowaniu Twojej własnej listy adresowej, który krok po kroku przedstawi Ci fundamentalne prawa budowania listy i odpowie na Twoje pytania, takie jak:

1. Jak rozpocząć budowanie listy adresowej nawet jeśli nie masz o tym zielonego pojęcia, nawet jeśli nie masz jeszcze strony www.

2. Jak przyciągnąć subskrybentów na listę? Czyli co zrobić, aby ludzie walili drzwiami i oknami na Twoją listę i sami zachęcali do tego wszystkich swoich znajomych.

3. Jak nawiązywać nowe kontakty? Jak dać załążek swojej liście, jak dogadać się z osobami, które mogą kilkukrotnie przyspieszyć budowanie Twojej listy.

4. Jak zadbać o to, aby subskrybenci nie wypisywali się z listy? Jak do nich pisać, aby mimo łatwego sposobu wypisania się z listy nie robili tego? Jak częste powinny być e-maile, jak długie i z jaką treścią, aby Twoi subskrybenci byli nimi zachwyceni.

5. Jak zdobywać adresy legalnie? Jakie techniki budowania listy adresowej są w Polsce dozwolone, kto próbuje Cię oszukać i jak nie kupić okazyjnie bazy, za którą pójdziesz siedzieć, albo w najlepszym wypadku Twoje serwisy zostaną permanetnie zablokowane.

6. Jak zarządzać listą adresową? Jaka częstotliwość wysyłania e-maili jest prawidłowa? Jak to ustalić? A jak długie powinny być Twoje maile? Czy wysyłać w mailu całą treść, czy tylko zajawkę i link? A może wysyłać załączniki?

7. Jak pozyskiwać adresy NIE SPAMUJĄC? Jak LEGALNIE przejmować cudze bazy adresowe tworząc w ten sposób własną bazę LOJALNYCH czytelników? Do kogo można wysłać e-mail bez pozwolenia, a do kogo nie wolno?

8. W jaki sposób podtrzymywać kontakt, zwiększając sprzedaż? Jak ZAUTOMATYZOWAĆ budowanie relacji z listą i jak ZAUTOMATYZOWAĆ sprzedaż Twoich produktów?

9. Jak pozyskać najbardziej wartościowych (docelowych) adresatów, a nie tylko dużą liczbę mniej istotnych adresów? Czy wiesz, że dobrze zarządzana lista 16 tysięcy osób może być bardziej opłacalna i aktywna niż źle zarządzana lista 250 tysięcy adresów?

…i wiele, wiele innych.


Dzięki temu kursowi poznasz odpowiedzi na WSZYSTKIE Twoje pytania o budowaniu listy adresowej...


Kurs jest częścią bestsellerowego kursu Internetowy Milioner i od wielu lat doskonale sprawdza się w tysiącach e-biznesów.


piątek, 4 lutego 2011

Prawo administracyjne - testy dla studentów - Wojciech Drobny, Marcin Mazuryk, Piotr Zuzankiewicz

Czeka Cię wkrótce egzamin z prawa administracyjnego?

Czy znasz odpowiedzi na następujące pytania:

• Pomiędzy wojewodą pomorskim a śląskim doszło do pozytywnego sporu kompetencyjnego. Który podmiot jest właściwy do jego rozstrzygnięcia?

• Do czyjej wiadomości minister właściwy do spraw wewnętrznych przekazuje informacje mogące mieć istotne znaczenie dla bezpieczeństwa państwa, uzyskane przez organy i jednostki organizacyjne nadzorowane, podległe lub podporządkowane temu ministrowi?

• W jakim terminie sejmik województwa wybiera zarząd województwa?

• Kto odpowiada za prawidłową gospodarkę finansową gminy?

Zbiór 800 pytań testowych wielokrotnego wyboru z zakresu prawa samorządowego, administracyjnego ustrojowego oraz administracyjnego materialnego będzie pomocny w powtórzeniu materiału i sprawdzeniu przygotowania do zajęć dydaktycznych i egzaminów. W rozwiązaniach przywołano podstawę prawną stanowiącą uzasadnienie wskazanej odpowiedzi. Z publikacji mogą korzystać studenci prawa, administracji, nauk politycznych i ekonomicznych.

Cieszę się, że nie miałem takiego przedmiotu na studiach. Ale jeśli Ty masz, to skorzystaj z wiedzy zawartej w tej publikacji jak najprędzej!>>>



















środa, 2 lutego 2011

Kurs Master Copywriter

W ramach kursu Master Copywriter otrzymasz:

Wartość 497 zł - Analiza Twojej oferty nagrana przez autorów. Analiza zostanie przeprowadzona najszybciej po miesiącu, najpóźniej w ciągu 3 miesięcy od opłacenia płyt. Podczas trwającej 15-30 minut analizy otrzymasz mnóstwo wskazówek, co poprawić, gdzie się wzorować itd.

Warty 1597 zł dostęp do kilkunastu godzin analiz ofert innych uczestników kursu. Słuchając tych analiz zdobędziesz wiedzę, jaką mają doświadczeni copywriterzy. Jest to bezcenna wartość. Analizy będą dodawane na bieżąco.

Warte 997 zł 6 PŁYT DVD-VIDEO z 7 godzinami praktycznej wiedzy nt. perswazji, pisania skutecznych ofert, motywacji do pisania i warsztatu copywritera.

Wartą 597 zł 1 PŁYTĘ DVD zawierającą:

Nagrania MP3

7 godzin NAGRAŃ MP3 z tą samą treścią, co na video

2 bardzo ważne dyskusje (31 min)

4 studia przypadków (54 min)

2 omówienia ćwiczeń (56 min)

Historia mailingu Piotra (2 min)

Omówienie listy kontrolnej (8 min)

7 godzin PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH z tą samą treścią, co na video

7 godzin VIDEO do oglądania na komputerze



Zawartość (1h 33 min):

Nagranie #1 - Krótki Test i Stawianie Celów

Nagranie #2 - Odkryj Moc Twojego Umysłu cz. I

Nagranie #3 - Odkryj Moc Twojego Umysłu cz. II

Zawartość (1h 22 min):

Nagranie #4 - Jak wykorzystać tzw. model świata w pisaniu - poznaj wszystkie pułapki cz. I

Nagranie #5 - Jak wykorzystać tzw. model świata w pisaniu - poznaj wszystkie pułapki cz. II

Nagranie #6 - Poznaj Twojego Klienta - jak wiele czasu i pieniędzy możesz zaoszczędzić unikając błędów Piotra?

Nagranie #8 - 5 pytań na wagę złota: Czy masz odwagę, aby naprawdę poznać Twój produkt?

Pominięte Nagranie #7 to BONUSowy plik MP3 z "Prawdopodobnie najważniejszą dyskusja, którą usłyszysz podczas całego kursu - Kim jest Twój idealny klient?"

Zawartość (1h 04 min):

Nagranie #9 - Jak przestać nieświadomie sabotować własne teksty i z marketingową wirtuozerią zacząć posługiwać się bogactwem języka - Wzorzec potwierdzania

Nagranie #11 - Jak przestać nieświadomie sabotować własne teksty i z marketingową wirtuozerią zacząć posługiwać sie bogactwem języka - Generator Korzyści

Pominięte nagranie 10 to BONUSowy plik MP3: "BEZ CENZURY - posłuchaj naszych uwag do analizy przykładów zastosowania wzorca potwierdzania w tekstach przez uczestników szkolenia."

Nagranie #12 - Jak przestać nieświadomie sabotować własne teksty i z marketingową wirtuozerią zacząć posługiwać się bogactwem języka - Ukryte Założenia

Zawartość (1h 28 min):

Nagranie #13 - "Jak sprawić, aby Twoje "pisanie" zaczęło chodzić, mówić, oddychać, czyli ŻYĆ!" - cz. I

Nagranie #14 - "Jak sprawić, aby Twoje "pisanie" zaczęło chodzić, mówić, oddychać, czyli ŻYĆ!" - cz. II

Nagranie #15 - Zanim zaczniesz pisać, czyli algorytm przygotowania oferty wg. Marka Joynera - cz. I

Nagranie #16 - Zanim zaczniesz pisać, czyli algorytm przygotowania oferty wg. Marka Joynera - cz. II

Zawartość (41 min):

Nagranie #17 -

Struktura Perswazyjnego tekstu - Nagłówki - cz. I

Nagranie #18 - Struktura Perswazyjnego tekstu - Nagłówki - cz.II

Zawartość (56 min):

Nagranie #19 - Struktura Perswazyjnego tekstu - hipnoza a perswazja

Nagranie #20 - Struktura Perswazyjnego tekstu - Jak napisać pierwszy paragraf

Nagranie #21 -Struktura perswazyjnego tekstu - treść, która działa

 
Unikalne BONUSY:

Wart 597 zł dostęp na 180 dni do kursu internetowego Master Copywriter, w ramach którego znajdziesz:

Wszystko to, co na ww. 1 płycie DVD

95 stronnicowy Skrypt z ćwiczeniami i teorią

Warte 162 zł 6 precyzyjnie wybranych zadań wysyłanych co tydzień na Twój e-mail z omówieniem zadania nagranym przez Artura i Piotra.

Warte 282 zł 6 półtoragodzinnych konferencji na żywo (on-line), podczas których Artur i Piotr odpowiedzą na Twoje i innych uczestników dowolne pytania dotyczące copywritingu. Konferencje będą odbywać się co tydzień, w poniedziałki wieczór i będą nagrywane.

Warty 197 zł BONUS: Testowanie ofert w Internecie z pomocą Google Website Optimizer. Bezcenna wiedza, która pozwoli Ci za darmo przetestować skuteczność dowolnej oferty!

Wiedzę i osobistą pomoc podczas kursu zapewnią Ci

dr Artur Lewandowski
Piotr Majewski


Jak napisać OFERTĘ, która powali klienta na kolana i sprawi, że będzie błagał o Twój produkt?

... nawet, jeśli nie masz pojęcia o pisaniu, nie chce Ci się i nie wierzysz w Twoje siły!

Chciałbyś pisać oferty, e-maile i reklamy, które zwiększą sprzedaż Twoich produktów nawet w czasie kryzysu?

Powstrzymuje Cię brak praktycznej i teoretycznej wiedzy, brak wiary i zapału, brak doświadczenia? Nie wiesz jak zacząć i jak testować? Nie masz ochoty na poprawianie?

Jeśli chociaż raz odpowiedziałeś sobie "TAK" czytając poprzedni akapit, zobacz poniższe filmy video, które sprawią, że za 15 minut będziesz miał szkic pierwszej, znacznie lepszej niż dotychczas oferty.

Oferowane filmy video pomogą Ci przezwyciężyć KAŻDĄ przeszkodę na Twojej drodze do napisania skutecznej oferty, który stanie się koniem pociągowym Twojego biznesu, a Tobie da start w zupełnie nową przyszłość.

Dobra oferta sprawia, że wszystkie działania promocyjne i reklamowe nabierają sensu i w końcu mogą być dochodowe.

Dobra oferta jest niezbędna, nawet jeśli masz genialny produkt.

Dobra oferta sprawi, że ludzie wybiorą Ciebie, nawet jeśli masz wyższe ceny niż konkurencja.

Zapomnij o męczącym pisaniu i wynajmowaniu drogich jak mało kto copywriterów. Gdy skończysz czytać i oglądać materiały na tej stronie, gdy podejmiesz słuszną decyzję, Ty, albo Twoi pracownicy będą mogli pisać szybciej, sprawniej i znacznie lepiej niż ktokolwiek inny w Twojej branży.

Techniki, które prezentują autorzy z powodzeniem zastosowali copywriterzy jednego z największych portali w Polsce by 2-3 razy podnieść skuteczność swoich maili.

Techniki, które prezentują autorzy wykorzystuje jedno z największych wydawnictw w Polsce, by generować co roku blisko 100 MILIONÓW obrotu!