czwartek, 30 grudnia 2010

Betonowa donica

Jak zrobić własnoręcznie betonową donicę?
 
"Jak najtańsze wykonanie formy

Takiej, z której mógłbym uzyskać przynajmniej kilkadziesiąt dobrej jakości odlewów. Musisz wiedzieć, że zrobienie jakiejkolwiek oryginalnej betonowej donicy, już z samego założenia nie jest tanie, dlatego, że sumują się tu prace trzech różnych specjalistów: modelarza, formiarza i odlewnika.

Nie wiem czy wiesz, ale cena samego tylko silikonu formierskiego potrzebnego do standardowego wykonania formy, potrafi człowieka po prostu zwalić z nóg.

Postanowiłem się przeciwstawić tym nienaturalnie wysokim kosztom i finalnie udało mi się z sukcesem zrealizować projekt  mając w kieszeni oszczędności rzędu 70-80% w stosunku do tradycyjnych modelarsko-formiersko-odlewniczych metod.

2.Wypukłe elementy zdobnicze na donicy Przewodnim motywem miał być wypukły na około 2 milimetry charakterystyczny konik, symbol regionu, w którym mieszkam.

Dodatkowo, chciałem zasygnować donicę wypukłym napisem „Daniel Sunrise Art”, bo kiedy dotykasz taki napis, gdzie wyraźnie czujesz pod palcem każdą poszczególną literę, to odnosisz wrażenie, że jest to produkt z zupełnie innej półki.

Z doświadczenia wiem, że dla wielu ludzi taka wypukła sygnatura świadczy o wyższej klasie produktu.

3. Donica jako dzieło sztuki współczesnej

Oczywiście chciałem też, żeby moja donica była nie tylko piękna, nie tylko zachwycała miłośników regionalnego konika, ale żeby była też swego rodzaju dziełem sztuki.

Postanowiłem więc numerować każdy odlew i zastosować pewien limit produkcyjny. Takie podejście już z natury wprowadza element ART w to, co robisz. Poza tym ustawia produkt na zupełnie innym poziomie cenowym. Powiedz miłośnikowi ogrodowych ślimaków, że stworzysz ich tylko osiem, ale za to sygnowanych i numerowanych, a zobaczysz, jakie wrażenie na nim zrobisz i ile będzie Ci chciał zapłacić.

Początkowo, jednoczesne spełnienie wszystkich powyższych założeń wydawało mi się dosyć trudne, jednak dzięki odwadze we wdrażaniu swoich pomysłów na różnych etapach projektu oraz umiejętnym dobieraniu tańszych materiałowych zamienników, udało mi się je spełnić w stu procentach.

Zapraszam!"

Tyle autor.
Wszystkie instrukcje zilustrowane są dużymi, dobrze wykonanymi zdjęciami.



Oto fragment publikacji na ten temat: