wtorek, 10 kwietnia 2012

Trening trenera. Zasady przygotowania i prowadzenia szkoleń biznesowych







 


Postawiłem dwa kubki na stole. Jeden biały z nieco nadwerężonym szkliwem, którym powlekano porcelanę. Kubek  miał na sobie sieć pęknięć, które dodawały mu charakteru. To oczywiście Jego kubek. Mnie przypadł w udziale również biały, tylko że fajansowy, z namalowaną krową, która się do mnie z niewiadomych przyczyn uśmiechała. „Głupia krowa, suka” — myślałem ze złością. Nie mogłem się wściekać na Tomka Mentora, który miał iście artystyczne podejście do ludzi, polegające na tym, że byli oni jedynie funkcją jego osobistego geniuszu. Uczestników szkoleń potrzebował do tego, żeby ktoś mógł go oglądać i spijać różane soki z jego ust, a ucznia, czyli mnie, potrzebował właściwie nie wiem do czego. Zatem czułem się niepotrzebny temu rozkapryszonemu trenerkowi, a to powodowało moją złość. Najgorsze było to, że gdybym mu o tym powiedział, to podsumowałby mnie w ten sposób, że moja złość jest we mnie i płynie ze mnie i że to dobrze, że jestem zły, bo mam kontakt z emocjami, a do tego złość jest emocją energetyczną, co oznacza, że może mi przynieść dużo dobrego itp. … Wolałem więc się nie odzywać i wyładowywać swoje frustracje na tej suce, krowie. Ona nie znała się na psychologii i pewnie dlatego się uśmiechała.
Stawiając jego kubek, rozlałem nieco kawy na biurko. Oczyma wyobraźni widziałem, jak zaczyna się czerwienić, wpadać w furię i każe mi iść do wszystkich diabłów, wyzywa mnie od najgorszych śmierdzieli i patałachów, rozbija szyby w oknach czternastowiecznym krucyfiksem, zrzuca na podłogę cenne wazy z dynastii Ming i drze rękopis Hamleta Szekspira, a potem siada i płacze nade mną, nad sobą i nad całym tym  nieprzychylnym światem.
Może dlatego że nie miał ani czternastowiecznego krucyfiksu, ani waz z dynastii Ming, ani rękopisów, Tomek popatrzył na mnie krytycznym wzrokiem, po czym najzwyczajniej w świecie wytarł biurko chusteczką. Odsapnąłem nieco. Tomek podniósł kubek do ust…
Teraz najważniejszy moment.
Czy będzie mu smakować…?
Wziął łyk naparu, wykrzywił twarz w jakimś nieziemskim grymasie, po czym spojrzał dookoła zadowolony. Jego oczy wyglądały jakby mu skóry na powiekach brakowało.
— No, kawka wyborna, mój drogi przyjacielu — mruknął z zadowoleniem.
— Taka jak lubisz — powiedziałem uśmiechnięty. Teraz byłem
nieco spokojniejszy.
— Pytałem cię: cel czy program, prawda?
— Tak — nie wiedziałem, do czego zmierza.
— No więc, skoro cel już znasz, to pora popracować nad programem szkolenia, nie sądzisz? Myślisz, że szkolenie to takie pitu-pitu, że trener sobie wychodzi na środek i gada, co mu ślina na język przyniesie, tak?
Zaczynał się denerwować. Nie wiedziałem dlaczego. Przecież ja nigdy nie myślałem, że szkolenie to jakieś pitu-pitu, że trener może tak bez przygotowania, przecież ja ze sto razy drukowałem dla niego materiały, konspekty, role do ćwiczeń, wiedziałem, że trzeba zawsze być przygotowanym, a on teraz…
— …że stajesz tam przed nimi, a oni cię uwielbiają, tak? Że to łatwy kawałek chleba, tak myślałeś?
Że można sobie przyjść nieprzygotowanym, bez pomysłu na program i bez napisanego konspektu? — był coraz bardziej wzburzony. Nagle się uspokoił, wziął kolejny łyk oleistej kawy i powiedział — No w sumie można. Ale nieważne, ty musisz wiedzieć, jak się pisze konspekt. I będziesz to wiedział, choćbyś miał przepisać ręcznie każdy z moich konspektów po tysiąc razy. Oczywiście pokażę ci konspekt idealny, ale najpierw dostaniesz kilka wskazówek, jak go pisać. Gotowy?
Notuj! — rozkazał, a ja byłem, rzecz jasna, kompletnie niegotowy.
W pośpiechu znalazłem kartkę i długopis, położyłem ją na biurku i zacząłem kolejny etap robienia wściekłych notatek.
Konspekt pisz łopatologicznie. Tak,
1. żeby każdy, kto go chwyci w łapy i zna się trochę na rzeczy, mógł poprowadzić szkolenie na podstawie twojego konspektu. Jeśli tak go napiszesz, to choćbyś miał poprowadzić na jego podstawie szkolenie po roku od jego napisania, zrozumiesz, co miałeś na myśli, układając moduły w ten, a nie inny sposób.
2. Zawsze na początku zaznaczaj, czego i w jakiej ilości będzie potrzebował trener, czyli również ty, jełopie. Patrzysz na mnie, jakbyś pytał: „Po co?”. Otóż po to, żebyś, przygotowując się do szkolenia po roku, odkąd prowadziłeś je po raz ostatni, spojrzał i wiedział, że musisz mieć taki film, tyle kartek A4, kredek czy ról dla uczestników, jasne? Jeśli tego nie zrobisz, musisz skakać po całym konspekcie i szukać tego, co masz przygotować.
Na początku
3. zapisz też cele, program i oczekiwane efekty szkolenia, żebyś wiedział, ku czemu zmierzasz. Jeśli masz jakieś cele ukryte, np. zbudowanie wizerunku profesjonalnego trenera, to też je zapisz.
4. Potem już przechodzisz do wstępu. Piszesz, że się przedstawiasz, piszesz sobie opowieść, anegdotę czy inny hak na uwagę, od którego rozpoczniesz szkolenie ty albo ktokolwiek je będzie rozpoczynał.
5. W odpowiedniej kolejności zawierasz we wstępie: cele, rundę, program, korzyści, agendę, kontrakt. Jak to wszystko jest ważne, nie będę ci powtarzał. Mam powtórzyć?
No, tak myślałem. Więc notuj dalej.
6. A dalej już rozpisujesz moduły tematyczne, czyli wszystko to, co zawarłeś w celach i programie. Wiesz, z czego składa się klasyczny moduł szkoleniowy, prawda? Ćwiczenie diagnostyczne, omówienie, nowa wiedza, ćwiczenie. No, widzę, że wiesz. Ale pamiętaj, że…
7. Każdy moduł musi być powiązany z poprzednim, nie możesz układać ich sobie tak z dupy. Drugi musi być logiczną konsekwencją pierwszego, trzeci drugiego itd., a to oznacza, że musisz je połączyć mostami. O co chodzi?
Np. pierwszy moduł masz o budowaniu efektu pierwszego wrażenia, a drugi o podstawowych technikach  komunikacyjnych.
Most mógłby brzmieć tak: „Skoro już wiecie, w jaki sposób budować pierwsze wrażenie przy pomocy waszego ciała, gestów i słów, to teraz popatrzmy, w jaki sposób utrzymać ten efekt przy pomocy technik komunikacyjnych, które za chwilę sobie poćwiczymy”. Masz to, jełopie? Rozumiesz?
8. No i tak do końca — wszystkie moduły łączysz mostami.
9. Wiesz, co robisz na końcu?
Oczywiście, że zakończenie.
A co w zakończeniu? Podsumowanie najważniejszych treści, runda końcowa, zadanie wdrożeniowe i ankieta ewaluacyjna. To taki miniprzybornik.
Jeśli chcesz, możesz dodać jeszcze coś od siebie.
Jak już skończysz, możesz się urżnąć.
Zrobiłeś
10. kawał dobrej roboty. Na dzień następny zostaną ci materiały dla uczestników, ćwiczenia, role, handouty do ćwiczeń, prezentacje multimedialne, filmy, case studies czy co tam sobie jeszcze zaplanujesz. No, ale to wszystko wyniknie z konspektu, który masz już przecież gotowy. No. To tyle miałem do powiedzenia.
Żebyś jednak, żuczku, nie był tak samotny w twoim pisaniu, dam ci fragment mojego wzorcowego konspektu, żebyś miał źródło inspiracji. Znajdziesz tutaj początek, jeden moduł i zakończenie szkolenia. Jak chcesz, to go sobie wydrukuj i postaw na ołtarzyku obok mojego zdjęcia.
Po tych słowach Tomek wyzionął ducha. Przynajmniej tak brzmiało jego teatralne westchnienie, którym mnie obdarzył.
Tak, żebym wiedział, ile to on się musi ze mną namęczyć.
Przyjąłem do wiadomości wszystko, co mi powiedział, ale miałem mocno przegrzany procesor i wiedza objawiona niespecjalnie do mnie dotarła. Bałem się do tego przyznać i pomyślałem, że jak już kiedyś, w przyszłości, zabiorę się za projektowanie szkolenia, to sobie wszystko przypomnę.
Niestety okazało się, że owo „kiedyś” nastało szybciej, niż mogłem się spodziewać, bo już w tydzień po mojej ostatniej wizycie u Tomka, który to tydzień spędziłem ze znajomymi w Pradze, racząc się tamtejszym piwem oraz kulturą i sztuką.
Rzecz jasna, kiedy już usiadłem do projektowania szkolenia, ogarnęło mnie przerażenie, wystąpiły poty i nerwowość objawiająca się łamaniem darmowych ołówków wyniesionych ze sklepu IKEA. Znowu musiałem się ukorzyć przed majestatem mojego guru i rad nierad, po wykonaniu telefonu, udałem się w jego nienachalnie gościnne progi.
Trening trenera
Metody prowadzenia szkoleń podlegają ciągłej ewolucji. To znaczy, że są nieustannie udoskonalane, dzięki czemu szkolenia stają się coraz bardziej efektywne, a trenerom znacznie łatwiej się je prowadzi.
Ta książka jest zapisem indywidualnego szkolenia Roberta, młodego adepta sztuki przeprowadzania szkoleń biznesowych. Jednym z poruszanych tutaj zagadnień jest SET - autorski model pracy edukacyjnej z grupą szkoleniową lub w relacji indywidualnej.
Prawdopodobnie znajdziesz tu odpowiedzi na wszystkie swoje pytania dotyczące przeprowadzania szkolenia biznesowego - nawet na te, które zadasz dopiero w przyszłości.
Ad

piątek, 30 marca 2012

FanProfity – jak zarabiać na FaceBooku




Twój biznes upadnie.

Pewnie myślisz, że to nie możliwe, otóż zobacz na Google, do niedawna nikt nie był w stanie wyobrazić sobie, że ktoś przebije Google pod względem popularności i tu pojawił się Facebook. Tak samo może być z Facebookiem, kilka złych decyzji i ktoś inny zajmie jego miejsce.




Kurs Fan profity to wideo poradniki, dzięki którym nauczysz się:

Prolog czyli dlaczego warto mieć Fan Page.

Zakładanie Fan Page,

Podstawowa konfiguracja, która pozwoli Ci tak ustawić Fan Page, żeby mógł żyć własnym życiem, jeśli zdarzyło by się tak, że nie masz czasu go prowadzić.

Optymalne ustawienia, czyli dodatkowe opcję, dzięki którym będziesz miał pewność, że nieproszeni goście nie zaspamują Ci strony Fan Page.

Jak zmienić obraz na Fan page, jakie wymiary ma obraz na stronie profilowej, jakie małe obrazki miniatury pod guzikiem Lubię to.

Dlaczego obraz na profilu jest ważny i jak możesz wykorzystać go marketingowo.

Jak zindywidualizować link do strony Fan Page? Jak szybko go skrócić, i dlaczego nie mogę tego zrobić od razu?

Jak dodać przycisk Lubię to na swoją stronę, sklep, serwis, bloga.

Jak dodać Like Box na stronę internetową.

Które wtyczki warto wykorzystać do prowadzenia skutecznego marketingu społecznościowego. Omówienie najlepszych, najskuteczniejszych wtyczek Facebooka.

Płatne metody pozyskiwania fanów – 2 najlepsze, najtańsze metody.

Przykład skutecznej reklamy Fan Page.

Jak pozyskać idealnie dopasowanych klientów za kilka groszy od Fana.

Jak za pomocą Facebooka budować listę adresową i co zrobić, aby jak najwięcej fanów się na nią zapisywało.

Jak dodać autoresponder, jak go skonfigurować i co pisać do swojej listy.

Mam już Fan Page, skonfigurowany, gotowy do działania i co teraz? czyli przykłady skutecznych działań, które systematycznie będą budowały społeczność wokół Twojej strony na Facebooku.

Proste triki zwiększające aktywność Fanów.

Gotowa strategia prowadzenia Fan Page, która pozwoli Ci rozwijać Twój biznes w sposób ciągły, bez obaw, że nagle coś padnie.

To wszystko znajduje się w filmach instruktażowych, które oglądasz, a wiedzę zdobytą od razu wprowadzasz w życie.


KURS: Reklama Na FaceBooku

Zacznij wyprzedzać konkurencję dzięki taniej reklamie na Facebooku.

Dzięki temu kursowi będziesz w stanie SAM tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku. Nauczysz się zakładać i obsługiwać konto reklamowe, zobaczysz zdobyć pierwsze pieniądze na testy, będziesz wiedział jak generować raporty do optymalizacji, pokażę Ci metody na skuteczne nagłówki. Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję to ten kurs pomoże Ci to ten kurs pomoże Ci to zrobić.


KURS: Masowa Perswazja Online

OK. Zrobiłeś coś w internecie…. czy zadziałało tak jak chciałeś? Wyobraź sobie, że istnieją pewne prawa które rządzą zachowaniem ludzi, w internecie te prawa wykorzystywane są przez prywatne firmy.

Spojrzysz z boku na istniejąca sytuację i nauczysz się wykorzystywać ją tak, by osiągnąć swoje cele. Dowiesz się jak dostosować swój e-biznes do istniejącego systemu zachowań ludzkich.


KURS: FanPage – Potęga Fanów

Kilkanaście filmów wideo w których przeprowadzimy Cię od osoby, która nie ma zielonego pojęcia jak prowadzić Fan Page, do osoby, która będzie miała profesjonalną stronę, kilkuset fanów i będzie wiedziała jak komunikować się skutecznie z swoimi fanami.

Po tym kursie będziesz miał 2 kanały biznesowe, ponieważ dowiesz się jak przeprowadzić maksymalnie dużo osób na Twoją listę mailingową. Chcemy Cię tego nauczyć, ponieważ możliwe jest, że za kilka lat Facebook nie będzie popularny.


Usługa: FanPage – Dla Twojego Biznesu

Nie masz czasu na naukę i oglądanie filmów instruktażowych? Nie ma problemu zrobię dla Ciebie Fan Page od A do Z.

Tobie oddam gotową stronę firmową, na której będziesz mógł prowadzić marketing społecznościowy (wcześniej porozmawiamy indywidualnie jaką strategię i cel obrać, aby czerpać z Facebooka jak najwięcej zysków). W tym: Stworzenie Fan Page, Konfiguracja, Przygotowanie grafiki, Zdobycie min 200 fanów, Godzina konsultacji.


Usługa: Twój własny Program Partnerski – najlepsze relacje z klientem!

No i stało się, masz swój biznes…. masz klientów… czy wiesz czego oni potrzebują? Czy może będziesz nadal zgadywać? Wyobraź sobie ścisła współprace z klientem, co byś powiedział na to by Twoim klientom opłacało się pomagać Tobie w rozwoju biznesu?

Powiedz, kto inny, jak nie Twój klient wie czego potrzebuje od Ciebie? Możesz się bawić ze specjalistami od marketingu odnosić chwilowe sukcesy, jednak TRWAŁY SUKCES to współpraca nie z marketerami ale z klientami. Dzięki gotowemu rozwiązaniu jakim jest sieć konsumencka Agrabla, masz okazje wprowadzić tą współprace w praktyce. Sieć konsumencka to gotowe rozwiązanie zarówno do zdobywania nowych klientów, jak i do budowania trwałych relacji z już istniejącymi klientami, którzy dzięki temu rozwiązaniu, mogą zarabiać na zakupach u Ciebie. Komu wolisz zapłacić za marketing, za reklamę? Specjalistom, ekspertom którzy decydują czego oczekuje klient, czy klientom którzy sami wiedzą czego oczekują?Jeśli naprawdę chcesz, by klienci byli Twoimi Fanami, myślę że wiesz co robić.



BONUS: Tylko dla e-zarabiających.

Tu otrzymasz indywidualną pomoc! Na tym forum jest miejsce na Twój e-biznesplan pod okiem praktyków z dziedziny! Doradzimy, podzielimy się doświadczeniem i… nauczymy się czegoś od Siebie nawzajem. Jest to miejsce zamknięte tylko dla elitarnego grona klientów, osób naprawdę aktywnych w e-biznesie. Dla osób z pasją, dla których internet stał się nie tylko miejscem rozrywki, a przede wszystkim miejscem zarabiania pieniędzy.

Z miła chęcią byśmy udzielili pomocy wszystkim, jednak nasz czas jak każdego jest ograniczony, dlatego też ustaliliśmy, że ograniczymy się tylko do pomocy aktywnym klientom, którzy odwiedzają forum ForEbi.

W ramach dostępu do kurs możesz wybrać sobie w zależności od potrzeb różne pakiety.



środa, 21 marca 2012

FanProfity – zarabiaj na FaceBooku





Pakiet składa się z 3 kursów video:

1. KURS: Masowa Perswazja: Dowód społeczny i psychologia społeczności – jak wpływać na grupę, (wartość – 97zł)

2. KURS: Reklama na Facebooku dla początkujących, czyli jak wystartować z reklamowaniem siebie, swoich ofert i dotrzeć do 800mln użytkowników Facebooka (wartość -76zł)

3. FanPage Potęga Fanów – Nasz ostatni projekt, którego zapowiadały ostatnie 3 widea czyli FanProfity, czyli jak generować zyski z Facebooka od dziś. (wartość 97zł)

4. Dostęp do forum biznesowego, na którym możesz liczyć na wsparcie najlepszych ekspertów w swoich dziedzinach

Kurs Fan profity to wideo poradniki, dzięki którym nauczysz się:

1. Prolog czyli dlaczego warto mieć Fan Page.

2. Zakładanie Fan Page,

3. Podstawowa konfiguracja, która pozwoli Ci tak ustawić Fan Page, żeby mógł żyć własnym życiem, jeśli zdarzyło by się tak, że nie masz czasu go prowadzić.

4. Optymalne ustawienia, czyli dodatkowe opcję, dzięki którym będziesz miał pewność, że nieproszeni goście nie zaspamują Ci strony Fan Page.

5. Jak zmienić obraz na Fan page, jakie wymiary ma obraz na stronie profilowej, jakie małe obrazki miniatury pod guzikiem Lubię to.

6. Dlaczego obraz na profilu jest ważny i jak możesz wykorzystać go marketingowo.

7. Jak zindywidualizować link do strony Fan Page? Jak szybko go skrócić, i dlaczego nie mogę tego zrobić od razu?

8. Jak dodać przycisk Lubię to na swoją stronę, sklep, serwis, bloga.

9. Jak dodać Like Box na stronę internetową.

10. Które wtyczki warto wykorzystać do prowadzenia skutecznego marketingu społecznościowego. Omówienie najlepszych, najskuteczniejszych wtyczek Facebooka.

11. Płatne metody pozyskiwania fanów – 2 najlepsze, najtańsze metody.

12. Przykład skutecznej reklamy Fan Page.

13. Jak pozyskać idealnie dopasowanych klientów za kilka groszy od Fana.

14. Jak za pomocą Facebooka budować listę adresową i co zrobić, aby jak najwięcej fanów się na nią zapisywało.

15. Jak dodać autoresponder, jak go skonfigurować i co pisać do swojej listy.

16. Mam już Fan Page, skonfigurowany, gotowy do działania i co teraz? czyli przykłady skutecznych działań, które systematycznie będą budowały społeczność wokół Twojej strony na Facebooku.

17. Proste triki zwiększające aktywność Fanów.

18. Gotowa strategia prowadzenia Fan Page, która pozwoli Ci rozwijać Twój biznes w sposób ciągły, bez obaw, że nagle coś padnie.

To wszystko znajduje się w filmach instruktażowych, które oglądasz, a wiedzę zdobytą od razu wprowadzasz w życie.





środa, 14 marca 2012

3 fundamenty udanego i dochodowego biznesu



3 fundamenty udanego i dochodowego biznesu






Oto co konkretnie znajdziesz w ponad dwugodzinnym nagraniu


VIDEO # 1


jak przejąć kontrolę nad własnym biznesem?


czego możesz nauczyć się od Soichiro Hondy, który kilka razy zbankrutował zanim zrozumiał czego potrzebował w swoim biznesie. Ty poznasz ten element już w pierwszym nagraniu.


jakie osoby mają szansę osiągnąć sukces na starcie swojego biznesu?


w jaki sposób etycznie „prześwietlić” konkurencję na Allegro?


przykład krok po kroku jak przeprowadzić analizę konkurencji zupełnie za darmo


Video # 2


jak stale pozyskiwać nowych klientów zainteresowanych Twoim produktem?


w jaki sposób budować pragnienie posiadania konkretnie tego co masz w ofercie?


jak zaplanować dzień pracy, tak aby co 24 godziny ulepszać biznes?


jakie fundamentalne prawa marketingu internetowego zapewnią Ci stały wzrost?


Video # 3


analiza dwóch sprzedawców internetowych i zaskakujące wnioski. Jeden generuje miesięcznie 2 000 złotych drugi 20 – 50 tysięcy. Różnią się tylko jednym szczególnym działaniem. Z nagrania dowiesz się co to za element.


jakie jedno narzędzie może dać Ci przewagę gdy prowadzisz biznes w małym mieście? Myślę, że 98% konkurencji nie wie o jego istnieniu.


co zrobić gdy nie masz pieniędzy na inwestycje w reklamę i jak krok po kroku zbudować fortunę bez inwestycji finansowych na początku?


jakie jedno narzędzie internetowe łączy w sobie budowanie 3 filarów udanego biznesu?


„zakupologia” czyli jak działa mózg klienta, gdy widzi on Twój produkt?


Video # 4


jakie narzędzie marketingowe pozwala najszybciej budować wieź z klientem (i nie jest to lista mailingowa),


jak przełamać opory przed przemawianiem do swoich klientów?


jak zebrać od 100 do 1000 klientów w jednym miejscu i przeprowadzić zmasowaną sprzedaż w ciągu jednej godziny;


Video # 5


jak w szybki sposób stworzyć wartościowy bonus?


tricki i sztuczki dotyczące robienia sprzedających zdjęć na Allegro?


jak napisać ulotkę, która spowoduje, że w Twoim sklepie będzie 2 razy więcej klientów?


jak prowadzić marketing w branży skierowanej wyłącznie do kobiet?


BONUS


Nagrania MP 3


Wiem, że nie zawsze masz czas, aby zobaczyć całość nagrania video (trwa ono ponad 2 godziny). Żeby jednak ułatwić Ci zapoznanie się z materiałem otrzymujesz ode mnie zupełnie za darmo nagranie MP3 do słuchania w samochodzie lub na spacerze.






Zainwestuj w wiedzę, która pomoże Ci pokonać konkurencję>>>


środa, 7 marca 2012

DDA - Dorosłe Dziecko Alkoholika


Fragment ebooka "Jestem DDA. I co z tego?"

NIE JESTEŚ OFIARĄ


„Jesteś arcydziełem i Michałem Aniołem własnego życia. Dawid, którego rzeźbisz, to Ty sam”


- Joe Vitale


Chcę Ci opowiedzieć pewną historyjkę. Być może zobaczysz w niej coś znajomego.


Otóż wyobraź sobie, że przez ponad trzydzieści lat wydawało mi się, że jestem ofiarą. Taka biedna, mała skrzywdzona… Rodzice źli, rząd zły, szef zły, świat zły i nigdy nie udało mi się dostrzec ile mam. Nawet nie zauważyłam, że mam zdrowie… ręce, nogi, widzę, słyszę, mam dach nad głową. Jak duża liczba ludzi na świecie może tylko marzyć o rzeczach, które ja dostałam od losu w prezencie. Jednak przecież nie mogłam tego zobaczyć zaślepiona „bólem” dzieciństwa. Czy Ty to widzisz? Dostrzegasz dookoła siebie to szczęście, które jest Twoim udziałem? Być może masz wspaniałą rodzinę, może talent, pewnie dach nad głową i nawet komputer skoro to czytasz! Oderwij teraz oczka od literek i rozejrzyj się…

Jeżeli dzisiaj rano obudziłeś się bardziej zdrowy niż chory, Jesteś większym szczęśliwcem niż milion ludzi, którym nie uda się dożyć końca tego tygodnia.

Jeżeli w Twojej lodówce jest jedzenie, masz w co się ubrać, gdzie mieszkać i spać, jesteś bogatszy niż 75 procent ludzi na świecie.

Jeżeli masz pieniądze w banku lub portfelu, należysz do 8 procent najbogatszych ludzi na świecie.

Jeżeli chodzisz z podniesioną głową, masz uśmiech na twarzy i jesteś naprawdę wdzięczny za wszystko, co posiadasz, jesteś szczęśliwcem, ponieważ większość ludzi tego nie robi, mimo że by mogła.

- autor nieznany

To nie jest proste zadanie nauczyć się dostrzegać i czuć wdzięczność za to, co posiadamy, ale z każdym dniem widzę coraz więcej. Cieszę się, że miałam szansę nauczyć się pisać i czytać.

Jestem szczęśliwa, że mam dach nad głową, gdy pada deszcz i ciepłą kołderkę, gdy mróz na dworze. Mogę oglądać wschody i zachody słońca, czuć zapach kwiatów, widzieć bawiące się, uśmiechnięte dzieci. Mogę tak wiele… i Ty też możesz. Los dał Ci szansę, jakiej nie dostało wielu ludzi. Co z tego, że nie miałeś łatwego dzieciństwa? To przeszłość…, a cała przyszłość

jest przed Tobą i zależy tylko od Ciebie.

Ze swoją przyszłością możesz zrobić wszystko. Możesz poczuć się szczęśliwy tu i teraz.

Pomyśl o kimś kogo kochasz. Uśmiechnij się do ekspedientki w sklepie. Pogłaskaj pieska, który wita Cię stęskniony, bo jesteś dla niego całym światem!

Ooo! Popatrz! Masz dwie nogi… mogą Cię zanieść dokąd zechcesz… i nawet dwie ręce, które zrobią dla Ciebie wiele rzeczy! Chcesz się napić herbaty? Czary mary i już. Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Ciesz się tym.

„Martwiłem się bardzo, że nie mam butów, dopóki nie spotkałem na ulicy człowieka bez nóg”

- Dale Carnegie

Dokąd zaprowadziło Cię myślenie o sobie jak o ofierze? Czy pomogło Ci w czymś użalanie się nad sobą? Wiem, że czasem tak jest łatwiej. Wszyscy się litują, czasem nawet ktoś pomoże, ale chyba nie o to chodzi. Jesteś wartościowym człowiekiem, masz wiele zalet i talentów i nic nie stoi na przeszkodzie żeby je wykorzystać i żyć pełnią życia tak, jak Ty tego chcesz. Zostaw przeszłość daleko za sobą i przestań ją ciągnąć w teraźniejszość i przyszłość.

Nic już w niej nie zmienisz, a od tego, co zrobisz teraz zależy Twoje przyszłe życie. Jeśli to, jakie było dotychczas nie zadowala Cię, to czas coś zmienić, bo inaczej nic się nie zmieni.

Nie można robić cały czas tego samego i oczekiwać, że rezultat będzie inny.

Nie zmienisz się w jednej chwili, bo taka zmiana to proces i tutaj akurat czarodziejska różdżka nie pomoże, ale możesz wybrać szczęście, możesz cieszyć się drobiazgami, uśmiechać do ludzi. Sam wiesz, że przyjemniej spędzać czas w towarzystwie uśmiechniętych i zadowolonych ludzi niż tych, którzy wiecznie narzekają i rozprawiają o tragediach i chorobach lub marudzą i zanudzają swoimi bolączkami.

Zastanów się przez chwilę… Co myślisz słuchając, jak ktoś się skarży i narzeka…?

Poświęć minutę na odtworzenie w wyobraźni takiej sytuacji a później odpowiedz sobie na pytanie, co i komu daje narzekanie i czy naprawdę warto? Wiesz już…?

A teraz zamknij za sobą drzwi do przeszłości. Większość ludzi wychowywało się w rodzinach dysfunkcyjnych. Ja i Ty nie stanowimy wyjątku. Alkohol, narkotyki, molestowanie, niezaradność życiowa rodziców, czy nawet brak pracy, może być powodem tego, że będąc dorosłymi ludźmi, czujemy się jak ofiary.

Pytanie brzmi: „Co zamierzasz zrobić teraz? Co wybierasz? Bo możesz się skupić na tym, co było lub na tym, co będzie i czego chcesz od życia”.

„Osoba, która skupia swój umysł na ciemnej stronie życia, która przeżywa bezustannie nieszczęścia i rozczarowania przeszłości, modli się o podobne nieszczęścia i rozczarowania w przyszłości. Jeśli nie widzisz w swojej przyszłości niczego z wyjątkiem pecha, to błagasz o niego i z pewnością będziesz go miał”.

- Prentice Mulford

Nie analizuj swojego życia i przestań koncentrować się na trudnościach, które były Twoim udziałem dotychczas. Pozbądź się tego bagażu i zrób to dla siebie. Jeśli żywisz urazę lub winisz kogoś, kto Cię skrzywdził, to teraz robisz tym krzywdę jedynie sobie. Koncentruj się na tym, czego chcesz i co możesz osiągnąć. Możesz zrobić wszystko i być kim chcesz w takim stopniu, w jakim potrafisz w to uwierzyć.

„Czy uważasz, że możesz, czy też uważasz, że nie możesz, w obu wypadkach masz rację”.

-Henry Ford

Znajdź 10 rzeczy za które możesz być wdzięczny losowi. Wypisz je w notatniku i codziennie dodawaj kolejne. Nie ma znaczenia z jakiej kategorii będą te rzeczy. Może związane ze zdrowiem, rodziną, przyjaciółmi lub pracą. Po prostu takie, za które właśnie Ty możesz podziękować opatrzności.

Jestem DDA. I co z tego?>>>



piątek, 24 lutego 2012

MLM sensownie


MLM sensownie. Co musisz wiedzieć, aby zarabiać w Multi - Level Marketingu


EBOOK DARMOWY!


MLM czyli Multi - Level Marketing to rozwijający się od ponad 30 lat element gospodarki światowej. To w MLM powstają prawdziwe fortuny, to MLM jako jeden spośród niewielu rodzajów biznesu jest bardzo kryzysoodporny.






Jeśli chcesz wiedzieć:


•czym naprawdę jest MLM,


•ile można w nim zarobić,


•jak wybrać firmę, z którą będziesz współpracować,


•dlaczego opłaca się być prosumentem,


•jak zacząć w tym biznesie,


•czym jest duplikacja,


•jak zdobywać współpracowników,


•czy się nadajesz do działania w MLM


to sięgnij po tego darmowego ebooka!






ABY OTRZYMAĆ DARMOWEGO EBOOKA KLIKNIJ TUTAJ>>>


sobota, 18 lutego 2012

Kurs Macierzy jest multimedialnym kursem edukacyjnym, podzielonym na 7 Lekcji. Kurs zawiera łącznie około 260 minut nagrań video, na których tłumaczę i pokazuję jak rozwiązywać zadania z zakresu macierzy (szczegółowy zakres materiału poniżej).

Do nagrań dołączonych jest 70 pytań testowych sprawdzających wiedzę, około 100 zadań praktycznych.

Pojedyncza Lekcja składa się z:

• Prezentacji video

• Zadania domowego (części testowej i zadań)

• Rozwiązania zadania domowego

Z Kursu Macierzy dowiesz się między innymi:

• jaki jest największe zagrożenie podczas obliczania macierzy i jak sobie z nim poradzić

• jak wygodnie rozpisywać operacje takie jak mnożenie macierzy, bez konieczności wykonywania wielu operacji w pamięci

• jak “wyzerować” odpowiedni wiersz, lub kolumnę, co radykalnie skraca i upraszcza np. obliczanie wyznaczników rzędów wyższych od 3

• jak szybko policzyć macierz odwrotną, zapisując dopełnienia algebraiczne od razu w macierzy wynikowej

• jak bezproblemowo obliczać nawet złożone równania macierzowe – przez analogię ze znanymi już Ci dobrze z podstawówki równaniami na liczbach

• dlaczego obliczanie rzędów macierzy przez “zerowanie” wiersza lub kolumny ma wielką przewagę nad uciążliwym szukaniem proporcjonalnych wierszy i kolumn

• co mają wspólnego macierze i wektory i co to właściwie daje

• dlaczego metoda Gaussa jest najlepszą metodą obliczania układów równań liniowych

…i wielu, wielu innych praktycznych, wypróbowanych “sztuczek”, które oprócz solidnej, ponad 4-godzinnej elementarnej porcji wiedzy pozwolą Tobie zadziwić może nawet samego siebie na kolokwium, czy egzaminie z macierzy.

Na KURS MACIERZY składa się następujący materiał:

Lekcja 1: Wprowadzenie do macierzy. Podstawowe działania na macierzach.

• pojęcie macierzy i podstawowych terminów związanych z macierzą (wiersz, kolumna, wymiar)

• dodawanie macierzy

• odejmowanie macierzy

• mnożenie macierzy przez liczbę

• mnożenie macierzy przez macierz

• transponowanie macierzy

• podnoszenie macierzy do potęgi

Lekcja 2: Wyznaczniki macierzy

• pojęcie wyznacznika

• stopień wyznacznika

• wykonalność obliczania wyznacznika

• liczenie wyznacznika stopnia 1

• liczenie wyznacznika stopnia 2

• liczenie wyznacznika stopnia 3

• metoda liczenia wyznaczników stopnia 4 i większych (rozwinięcie Laplace’a)

• liczenie wyznacznika stopnia 4

• liczenie wyznacznika stopnia 5

Lekcja 3: Macierze odwrotne

• definicja macierzy odwrotnej

• macierz jednostkowa

• wykonalność obliczania macierzy odwrotnej

• obliczanie macierzy odwrotnej z macierzy 1 stopnia

• wzór na macierz odwrotną

• obliczanie macierzy odwrotnej z macierzy 2 stopnia (ze wzoru)

• obliczanie macierzy odwrotnej z macierzy 3 stopnia (ze wzoru)

Lekcja 4: Równania macierzowe

• pojęcie równania macierzowego

• rozwiązanie siedmiu przykładowych, najbardziej typowych równań macierzowych

metodą obustronnego mnożenia przez macierz odwrotną

Lekcja 5: Rząd macierzy. Liniowa niezależność wektorów.

• definicja wektora (wektor jako macierz)

• definicja liniowej niezależności wektorów

• definicja rzędu macierzy (jako liczby liniowo niezależnych wierszy/kolumn)

• reguły obliczania rzędu macierzy, kilka przykładów

• sprawdzanie liniowej niezależności wektorów

Lekcja 6: Układy równań liniowych Cramera

• pojęcie układu równań liniowych

• definicja układu równań liniowych Cramera

• warunki stosowalności metody Cramera

• metoda Cramera na przykładach

Lekcja 7: Układy równań liniowych (metoda Gaussa)

• warunki stosowalności metody Gaussa (jej uniwersalność)

• pojęcie macierzy schodkowej

• 7 przykładów zastosowań metody Gaussa w układach oznaczonych (z 1 rozwiązaniem),
nieoznaczonych (nieskończenie wiele rozwiązań), sprzecznych (brak rozwiązań)



środa, 15 lutego 2012

Kurs motywacji

Kopniak Motywacyjny!




Szkolenie zawiera nagrania video i dotyczy najważniejszych aspektów motywowania się. Prawie 1,5 h nagrań, po których będziesz miał motywację na najwyższym poziomie.

Poznaj metody osiągania dowolnego celu!


Proste, łatwe i zrozumiałe techniki dzięki którym poznasz czym jest realizacja marzeń.



wtorek, 7 lutego 2012

Usuwanie azbestu - szkolenie


Ten kurs jest przeznaczony dla właścicieli firm oraz osób kierujących pracownikami chcących działać w zakresie usuwania azbestu.

Pracodawcy lub osoby kierujące pracownikami muszą posiadać aktualne przeszkolenie z zakresu BHP dotyczące usuwania azbestu.

Szkolenie musi być uaktualniane raz na 5 lat.


Temat szkolenia : Przygotowanie do pracy z azbestem (usuwanie eternitu)



dla właścicieli firm i osób kierującymi pracownikami przy usuwaniu azbestu

Szkolenie jest przeznaczone dla właścicieli firm dekarskich i ogólnobudowlanych a także dla osób kierujących pracownikami przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest, którzy prowadzą usługi usuwania azbestu z budynków i instalacji przemysłowej

Na szkoleniu otrzymacie Państwo: pomoc w uzyskaniu, gotowe instrukcje przy usuwaniu azbestu, gotowy program gospodarki odpadami, a po zakończeniu kursu dalszą współpracę, m. in. informacje nt. aktualizacji przepisów, gotowych wzorów druków.

Po szkoleniu otrzymacie Państwo dokument poświadczający szkolenie wydany na podstawie ROZPORZĄDZENIA MINISTRA GOSPODARKI I PRACY z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy 2) (Dz. U. Nr 180, poz. 1860)

Zaświadczenie upoważnia do pracy przy azbeście na terenie całej Polski.



Jak wyglądać będzie Twoja nauka? ZOBACZ>>>


Jak napisać program gospodarki odpadami





Pomysł na rozwój firmy.

Usuwanie azbestu - na takie usługi będzie zapotrzebowanie jeszcze do końca 2032 roku.

W poradniku dowiesz się jak założyć lub prowadzić firmę specjalizująca się w usuwaniu azbestu. Otrzymasz gotowy wzór, który wystarczy wypełnić danymi Twojej firmy i złożyć w odpowiednim urzędzie wraz z wymaganymi dokumentami.

Program gospodarki odpadami musi posiadać każda firma w Polsce, przy okazji dopełnisz obowiązku.

Obowiązek posiadania zatwierdzonego programu odpadami ciąży na wszystkich, którzy chcą usuwać azbest USTAWA z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dziennik Ustaw z 2007 r. Nr 39 poz. 251)

"Art. 76. Kto:

1) wytwarza odpady bez wymaganej decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami niebezpiecznymi lub z naruszeniem jej warunków lub

2) wytwarza odpady bez wymaganego złożenia informacji o wytworzonych odpadach oraz sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami lub prowadzi gospodarkę odpadami niezgodnie ze złożoną informacją, lub

3) wytwarza odpady pomimo wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w art. 24 ust. 5, albo rozpoczyna działalność powodującą powstawanie odpadów przed upływem terminu do wniesienia sprzeciwu, lub

4) nie posiadając zatwierdzonej instrukcji eksploatacji składowiska odpadów, eksploatuje składowisko odpadów, lub

5) bez wymaganej zgody organu zamyka składowisko lub jego wydzieloną część, lub

6) będąc obowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów lub przekazywania wymaganych informacji lub zbiorczego zestawienia danych, nie wykonuje tego obowiązku albo wykonuje go nieterminowo lub niezgodnie ze stanem rzeczywistym, podlega karze grzywny."