poniedziałek, 23 czerwca 2014

Skuteczna windykacja należności


Jak odzyskać należności od dłużników, dzięki doskonałej sztuce negocjacji i postępowań windykacyjnych...



Cel szkolenia:Gwarancja satysfakcji

samodzielne, profesjonalne i skuteczne odzyskiwanie należności za pomocą negocjacji windykacyjnych
oszczędność w związku z brakiem konieczności korzystania z usług windykacyjnych
utrzymanie poprawnych relacji z kontrahentem

Profil uczestnika:

właściciele różnej wielkości firm z różnych branż
pracownicy, zajmujący się odzyskiwaniem należności finansowych (np. pracownicy działów windykacyjnych)
osoby prywatne, którym ktoś jest winny pieniądze (kolega, sąsiad, krewni) i ma z tego tytułu problemy z ich odzyskaniem
osoby, które chcą lub są zmuszone przez sytuację do podejmowania samodzielnych działań windykacyjnych
wszyscy Ci, których sprawy egzekucyjne zostały przekazane do komornika i przedłużają się w nieskończoność

Po szkoleniu uczestnik:

zdobędzie umiejętności pozwalające na szybkie i łatwe rozpoznanie typu dłużnika, ocenę jego aktualnej sytuacji oraz określenie motywów działania
będzie potrafił rozpoznać wszelkie podejrzane zachowania dłużnika
będzie wiedział jak przygotować się do rozmowy z dłużnikiem
będzie potrafił prowadzić rozmowy z zastosowaniem reguł negocjacji windykacyjnych, nauczy się prowadzić skuteczne rozmowy telefoniczne z dłużnikiem
będzie potrafił radzić sobie z wszelkimi trudnymi postawami dłużników
zdobędzie wiedzę na temat wykorzystania techniki NLP dla podniesienia skuteczności swoich działań przy odzyskiwaniu długu

Korzyści organizacji:

Odzyskanie należności od dłużników, uniknięcie problemów z płynnością finansową.

Plan kursu "Skuteczna windykacja należności" wraz z poruszanymi zagadnieniami

Moduł I - Motywy dłużników i ich podział na kategorie
Cel: poznanie motywów działania dłużników oraz kategorii dłużników, a tym samym lepsze przygotowanie się do procesu windykacji
Moduł II - Podejrzane zachowania dłużnika
Cel: nauczenie się rozpoznania podejrzanych zachowań dłużnika, nabycie umiejętności dotarcia do dłużnika, zdolności do reagowania na wymówki, coraz mniejsze wpłaty itd.
Moduł III - Przygotowania do rozmów
Cel: poznanie sposobów na dobór informacji o dłużniku tak aby były one atutem podczas rozmowy, wybór odpowiednich dokumentów, określenie celów rozmowy, podnoszenie priorytetu swojego długu oraz najodpowiedniejszy czas na prowadzenie rozmów z dłużnikiem.
Moduł IV - Podejmij negocjacje
Cel: nabycie umiejętności unikania błędów, które z reguły są popełniane podczas trwających negocjacji,racjonalnego postępowania w czasie toczących się negocjacji oraz sposobów na profesjonalne wprowadzanie sankcji.
Moduł V - Reguły negocjacji windykacyjnych
Cel: nabycie umiejętności rozpoznawania sygnałów dawanych przez dłużnika w trakcie współpracy, sposobów diagnozowania kontrahenta, dowiedzenie się jak powinien wyglądać pierwszy kontakt z dłużnikiem, nabycie umiejętności stawiania określonych żądań dłużnikowi w celu odzyskania długu.
Moduł VI - Trudne postawy dłużników
Cel: nauczenie się skutecznego przeprowadzania rozmowy z dłużnikami, prezentującymi różne postawy, poznanie sposobów postępowania z różnymi rodzajami dłużników.
Moduł VII - Uznanie długu
Cel: nauczenie się prawidłowego wykorzystania dokumentów oraz wyboru odpowiedniej formy uznania długu.
Moduł VIII - Techniki NLP w negocjacjach
Cel: poznanie zasad dotyczących technik NLP i ich stosowania w rozmowie z dłużnikiem tak aby była ona skuteczna.
Moduł IX - Telefoniczna rozmowa z dłużnikiem
Cel: nauczenie się odpowiedniego planowania elementów strategii windykacyjnej, skutecznego przeprowadzania rozmów telefonicznych, unikania niektórych błędów w trakcie rozmowy z dłużnikiem oraz wywierania wpływu na dłużnika, nie uciekając się do manipulacji. Skuteczna windykacja należności>>>