czwartek, 11 sierpnia 2011

JAK NAPISAĆ POWIEŚĆ?


SPIS TREŚCI
> Czym jest pisanie?

> Cel pisania - osobisty, społeczny

> Poszukiwanie tematu opowieści

> Jak zacząć powieść?

> Jak sprawdzić wartość opowieści?

> Funkcje scen, ich podział

> Akcja wywołuje reakcja

> Zależność akcji od ekspozycji

> Reguła amplitudy

> Określanie stawki

> Fabuła główna i poboczna

> Wydarzenia a incydenty

> Ścieranie się przeciwieństw

> Podnoszeniu wartości opowieści

> Opowiadanie a pokazywanie

> Literackie prawo Murphi'ego

> Bohater i jego świat

> Łuk przemiany - jego cel i znaczenie

> Język opowieści fabularnej

- funkcja języka w ogóle, jego funkcja w opowieści

- język bohaterów a język narracji

- sztuczki wprowadzania nastroju za pomocą konstrukcji zdań

- części mowy a tempo akcji

- język jako element ekspozycji, jako rekwizyt, jako mechanizm pchający akcję

- formy narracji

> Techniki łączenia scen

> Rekwizyty - ich funkcja

Wizualizacja

- jak za pomocą słów pokazać obraz?

- jak obraz ilustruje akcję, jak wspomaga tekst?

- w jaki sposób obraz tworzy klimat, współgra lub kontrastuje z akcją?

- obraz jako element techniczny uwiarygodniania zjawiska, decyzji, akcji

> Multimedia w służbie autora

> Waga wiarygodności w konstruowaniu powieści

> Podstawowe literackie techniki uwiarygodniania

> Poziom wiedzy, zdolność weryfikacji a budowa wiarygodności

> Jak pracować nad własnym systemem retorycznym oraz refleksem werbalnym

> Podstawy retoryki - trening użycia zróżnicowanego języka na potrzeby scen o różnej mechanice i różnym znaczeniu

> Sztuczki i smaczki, czyli zestaw przypraw, których używają zawodowcy

- metoda Stu Karteczek i Stu Zagadek

- tytuł jak przynęta

- haki (hasła-wabiki)

- zajawki

- fałszywki

- reguła trzech

- reguła kontrastu

- klamra

- szansa wiecznie żywa

- im gorzej tym lepiej

- niech żyje częściowa porażka!

- stawka w górę, nigdy w dół

- cel zawsze przed oczyma

- zaskoczenie - jeśli nie treścią, to formą

- zamiana reakcja <-> akcja

> Wartość ostatniego zdania

> Jak uczyć się pisać?

> Tajne archiwum autora - jak je zrobić, jak pielęgnować, jak korzystać

> Ostatnia reguła... Tylko dla przeszkolonych.

Sprawdź cenę i gwarancję>>>

KURS OBEJMUJE:
> 28 lekcji wysyłanych co trzy dni

> 11 specjalnie przygotowanych stron internetowych z treningami i przykładami

> 8 odsyłaczy do plików audio, gdzie Krzysztof Petek tłumaczy dodatkowo, jak się TO robi w powieści

> prawo do prywatnych konsultacji z autorem

> 5% zniżki i pierwszeństwo udziału w wyjazdowych warsztatach literackich i dziennikarskich organizowanych przez Krzysztofa Petka