piątek, 10 grudnia 2010

Metody rozwiązywania konfliktów

Poznaj skuteczne sposoby na rozwiązywanie konfliktów w biznesie i w pracy...

Temat: Co musisz wiedzieć, aby być bardziej efektywnym i osiągać zamierzone cele we współpracy z innymi ludźmi.

Szkolenie "Metody rozwiązywania konfliktów" pomoże Ci rozwinąć swoją wiedzę i umiejętności, które pozwolą łatwiej realizować założone cele, przy jednoczesnym zachowaniu dobrych relacji z innymi.

Krótka lista części rezultatów, będąca częścią tego, co osiągniesz, kiedy już weźmiesz udział w kursie:

będziesz potrafił dostrzegać symptomy rodzącego się konfliktu, oraz określać potencjalnie konfliktowe sytuacje, aby móc im w porę zapobiegać,

nauczysz się rozróżniać konflikty, a także dowiesz się, które z nich preferujesz. Dzięki temu lepiej poprowadzisz zaistniały konflikt, w kierunku jego rozwiązania,

dowiesz się jak rozwija się konflikt, co pomoże Ci w przyszłości odpowiednio reagować, w zależności od stopnia jego rozwoju,

poznasz zasady i metody, które będziesz mógł zastosować do rozwiązania każdego konfliktu. Dowiesz się kiedy i jak warto je wykorzystać.

dowiesz się więcej na temat arbitrażu i prowadzenia mediacji, tego w jakich sytuacjach i jak powinny zostać przeprowadzone,

poznasz podstawy prawidłowego prowadzenia negocjacji, dzięki którym osiągniesz pożądany efekt,

dowiesz się jak wykształcić w sobie cechy, pożądane u osób rozwiązujących konflikt.

Podczas szkolenia kilkukrotnie spotkasz się z tzw. Case Study (tzw. studium przypadku), w których od Twojej decyzji będzie zależał rozwój sytuacji. Jest to jedna z najbardziej efektywnych metod, w jakie możesz się zaangażować dla zdobycia nowych umiejętności!

Szkolenie jest w formie multimedialnego kursu e-learningowego, z wieloma elementami interaktywnymi.


Czas trwania: ok.2,5h

Ilość slajdów: ok.150

Ilość quizów: 8

Ilość Case Study: 3

Forma: kurs multimedialny

z nagraniem głosowym

Całość składa się z 10 modułów, trwających ok. 15 minut każdy. Powoduje to, że możesz zapoznać się z zawartością jednego modułu, za jednym razem, bez zmęczenia.

Po lewej stronie znajdują się dokładniejsze informacje na temat zawartości, parametrów i formy szkolenia. Pomogą Ci one podjąć słuszną decyzję.

Wielokrotnie sprawdzona treść, przedstawiona w sposób spójny, została opracowana na podstawie wiedzy przekazywanej podczas jednodniowego szkolenia stacjonarnego w ok. 2,5 godzinnym szkoleniu e-learningowym. Znajdziesz w nim same konkretne informacje, bez lania wody i przerw na kawę.
 
A oto co jeszcze otrzymasz wraz ze swoim szkoleniem:

Na koniec kursu, sprawdzisz swoje umiejętności w egzaminie sytuacyjnym, składającym się z kilku praktycznych sytuacji konfliktowych do rozwiązania.

czwartek, 9 grudnia 2010

Algi i alginiany. Leczenie, zdrowie, uroda


„Algi, makro i mikroalgi, glony, Algae, Phykos, wodorosty, Spirulina - z tymi wszystkimi nazwami spotykamy się na co dzień, łykając tabletkę, jedząc danie kuchni azjatyckiej lub polski deser, a nawet pielęgnując cerę lub lecząc rany. Tak więc zastosowania glonów rozciągają się między medycyną, farmacją, kosmetologią, aż do przemysłu spożywczego i nauk technicznych. W książce przedstawiono ogólne informacje o algach, miejsca ich występowania, skład chemiczny oraz właściwości alg predestynujące je do zastosowań spożywczych, medycznych czy technicznych. Omówiono rodzaje współcześnie wytwarzanych biomateriałów alginianowych tj. włókna i nanowłókna, opatrunki aktywne, konstrukcje w inżynierii tkankowej i systemy kontrolowanego podawania leków. Makroalgi stosuje się także jako sorbenty metali ciężkich i źródło biopaliw, zaś do zastosowań specjalnych mikroalgi Spirulina produkuje się w tzw. farmach algowych. Oddając do rąk Czytelnika książkę "Algi i alginiany - leczenie, zdrowie, uroda", chciałabym, aby niniejsza pozycja chociaż w części wypełniła lukę między ogólnie dostępnymi informacjami medialnymi, jak np. źródła internetowe i danymi specjalistycznymi mówiącymi głównie o alginianach. Zastosowania glonów rozciągają się pomiędzy medycyną, farmacją, kosmetologią, aż do przemysłu spożywczego i nauk technicznych. Obecnie, tak samo intensywnie wykorzystywane są mikro i makroalgi, jak i produkty z nich pozyskiwane - alginiany. Informacje zawarte w książce, w części są typowym przeglądem aktualnych zagadnień, będących przedmiotem bieżących badań na świecie i w Polsce, w znacznej części jednak, chodziło o przytoczenie, usystematyzowanie i uporządkowanie potocznych informacji rozproszonych. Wiele zagadnień przedstawiono w zarysie, odsyłając bardziej wymagającego Czytelnika do źródeł monograficznych. Rozdziały wstępu, od 1 do 4, przedstawiają ogólne informacje o algach, w szczególności zaś podział glonów na brunatnice, krasnorosty i zielenice. Omówione są zagadnienia dotyczące miejsc ich występowania i składu chemicznego. Przedstawiono również właściwości alg predestynujące je do zastosowań w żywności, suplementach diet, farmaceutykach i kosmetykach. Główne składniki polimerowe alg - alginiany oraz ich badania cząsteczkowe przedstawione zostały w rozdziale 5. Problematyka związana z alginianami wapnia i kwasem alginowym jest obecnie przedmiotem intensywnych badań przy użyciu nowoczesnych technik analitycznych. Metody magnetycznego rezonansu jądrowego NMR oraz spektroskopia w podczerwieni i ramanie znajdują praktyczne zastosowanie w wytwarzaniu biomateriałów. W rozdziale 6 książki omówiono cztery rodzaje współcześnie wytwarzanych biomateriałów alginianowych: włókna i nanowłókna, opatrunki aktywne, konstrukcje stosowane w inżynierii tkankowej i systemy kontrolowanego dozowania leków. W nowoczesnych konstrukcjach biomateriałów wykorzystuje się kompatybilność tkankową alginianów oraz ich zdolność do biodegradacji. Rozdział 7 omawia inne zastosowania alg: w ochronie środowiska jako biosorbenty metali ciężkich czy źródło biopaliw. Niezależnie od pozyskiwania naturalnych glonów morskich - makroalg, na świecie produkuje się także masowo w tzw. farmach algowych głównie mikroalgi Spirulina. W ostatnim 8 rozdziale przedstawiono przykłady produktów komercyjnych z alg, w tym leki, opatrunki, farmaceutyki, żywność, suplementy diet i kosmetyki. Mając świadomość interdyscyplinarności obszaru omawianych w książce zagadnień, nie roszczę sobie prawa do ich wyczerpującego omówienia, sądzę, jednak że na krajowym rynku wydawniczym brakuje opracowań, które ujmowałyby poruszaną tematykę całościowo. Książka "Algi i alginiany - leczenie, zdrowie, uroda", jak sugeruje tytuł, nie jest podręcznikiem akademickim, dlatego mam nadzieję znajdzie Czytelnika, nie tylko wśród studentów kierunków przyrodniczych i technicznych, ale także w szerszym gronie odbiorców.”
Anna Pielesz


środa, 8 grudnia 2010

Damian Gastół - "Skalpello System - sprawdzony system Forex"



Wydawca: GASTÓŁ CONSULTING
Oficjalny patronat nad publikacją sprawuje serwis internetowy Inwestorzy Online.
System został opracowany z myślą o wszystkich inwestorach, którzy z racji pracy zawodowej nie mogą śledzić przez cały dzień rynku a co za tym idzie są w stanie dokonać mniej transakcji w ciągu jednej sesji.
Skalpello System to połączenie dwóch wskaźników, które przy odpowiednich ustawieniach, pozwalają pewnie otwierać i zamykać transakcje na rynku Forex - transakcje długookresowe, ze względu na to, że System Skalpello bazuje na wykresie 1D a transakcje otwierane są zazwyczaj na kilka - kilkanaście dni.
Skalpello System to idealne rozwiązanie dla inwestorów długoterminowych - otwieramy transakcję np.: kupna w momencie pojawienia się sygnału zmiany trendy na wzrostowy (na wykresie 1D) i przez kilka - kilkanaście kolejnych sesji nasza transakcja sukcesywnie idzie w górę. W momencie pojawienia się sygnału zakończenia trendu wzrostowego (rozpoczęcie trendu spadkowego), dokonujemy zamknięcia naszej transakcji. Zysk z takich transakcji zazwyczaj przekracza 20% pierwotnego kapitału, przy dźwigni na poziomie 0.1-0.2lota.
W e-booku przestawiono jeszcze kilka ciekawych sztuczek m.in: w jaki sposób przewidywać zmianę trendu, zanim System Skalpello sam taki sygnał wygeneruje. Taka wiedza pozwala wycisnąć jeszcze więcej z każdej transakcji.
Ważna informacja jest taka, że System Skalpello to zupełnie autonomiczny system, którym można grać bez żadnych dodatkowych wskaźników itp.




wtorek, 7 grudnia 2010

Kurs na wychowawcę kolonijnego

Zarabiaj, zwiedzaj i wypoczywaj jednocześnie!


Dla kogo ten kurs?

Jest on przeznaczony wyłącznie:

- dla osób pełnoletnich

- dla osób z wykształceniem min. średnim (oraz dla uczniów klas maturalnych)

- dla osób niekaranych

Jeśli będziesz niezadowolony - zwrócą Ci wszystkie pieniądze


Otrzymasz świadectwo potwierdzone przez Kuratorium Oświaty we Wrocławiu - świadectwo w języku polskim i angielskim.

Dodatkowo otrzymasz:

- dostęp do wszystkich materiałów, plików, itp.- możesz je czytać i oglądać kiedy chcesz.

Ile kosztuje ten kurs?

137 zł

Oszczędzaj swój czas i pieniądze...

ten kurs jest tańszy od kursu stacjonarnego.

nie tracisz czasu na dojazdy

uczysz się ile chcesz, kiedy chcesz i gdzie chcesz

masz ciągły dostęp do materiałów

zdobywasz wiedzę praktyka - nie teoretyka

Co daje Ci ten kurs?

będziesz mógł pracować na koloniach, obozach, zimowiskach ...

będziesz mógł zarabiać i zwiedzać jednocześnie

nauka będzie prostsza niż Ci się wydaje, dzięki doświadczeniom jakie nabyłem przez lata

Jak wygląda nauka?

zapisujesz się na kurs

zapoznajesz się z lekcjami

zdajesz testy

odbierasz swoje świadectwo

… czy może być coś prostszego?





sobota, 4 grudnia 2010

Jak tanio zbudować kolektor słoneczny?

Publikacja Jak tanio zbudować kolektor słoneczny? przedstawia metodę na zbudowanie prostego i taniego kolektora słonecznego.



Dodatkowo znajdziesz tu informacje niezbędne do zrozumienia działania i efektywnego wykorzystania kolektorów słonecznych.


Poradnik zawiera także zdjęcia instruktażowe.


A oto imponujący spis streści:


• Przedmowa


• Kilka słów o jednostkach


• 1. Energia słoneczna. Teoria. Historia wykorzystania


o Czym jest energia i energetyka słoneczna?


o Historia korzystania z energii słonecznej


o Pokrótce o energii słonecznej w teorii


o Energia słoneczna w Polsce


• 2. Podstawowe zastosowania energii słonecznej


o Pasywna energetyka słoneczna


o Fotowoltaika


o Słoneczne układy do domowej produkcji ciepła


 Pasywne i aktywne instalacje solarne


o Piece słoneczne


o Stawy słoneczne


o Kuchnie słoneczne


• 3. Kolektory słoneczne – rodzaje, wykorzystanie, budowa


o Rodzaje kolektorów słonecznych


 Wodne (cieczowe) kolektory słoneczne


 Kolektory powietrzne


o Kolektor słoneczny jako źródło ciepła do przygotowania cwu


o Współpraca kolektora z układem ciepłej wody użytkowej


o Komercyjny układ z kolektorem słonecznym. Analiza opłacalności


• 4. Budowa własnego kolektora słonecznego


o Etap pierwszy – planowanie i projektowanie


 Wymiary kolektora słonecznego


 Zapotrzebowanie na ciepło do produkcji ciepłej wody użytkowej


 Dobór powierzchni absorbera


 Absorber i jego pokrycie


 Wymiennik ciepła


 Przepływ harfowy czy wężownicowy?


 Absorber i wymiennik w jednym


 Czynnik roboczy


 Izolacja cieplna kolektora


 Oszklenie


 Usytuowanie i ustawienie kolektora


 Jak pozyskać darmowe materiały?


o Etap drugi – absorber i wymiennik ciepła


 Wariant pierwszy – absorber z blach i wymiennik z rurek miedzianych


 Wariant drugi – absorber z plastiku


o Etap trzeci – obudowa


 Materiały i narzędzia


 Montaż


o Inne pomysły na wykonanie absorbera i wymiennika ciepła


o Etap czwarty – montaż gotowego kolektora i podłączenie


 Układy ciepłej wody użytkowej z zasobnikiem


 Układy ciepłej wody użytkowej z podgrzewaczem przepływowym


 Zabezpieczenie przed przegrzewaniem kolektora


• 5. Dopłaty do kolektorów słonecznych


o Dofinansowanie z NFOŚiGW


 Koszty kwalifikowane


o Dofinansowanie z innych źródeł


 Gminne i miejskie programy dofinansowania


• 6. Co dalej?


o Ciepło na potem


o Ciepło i darmowe zimno


o Pralki i zmywarki na ciepłą wodę


o Inne mniej lub bardziej szalone pomysły


• Spis ilustracji


• Bibliografia


Kim jest autor poradnika Jak tanio zbudować kolektor słoneczny? Krzysztof Lis:
• Mgr inż. mechanik o specjalności energetyka cieplna (Politechnika Warszawska, wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa).


• Ukończył także studia podyplomowe Budownictwo Energooszczędne – Certyfikacja Energetyczna, Audyt Energetyczny i Termomodernizacja Budynków.


• Od 2006 r. pracownik Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego.


• Zwolennik rozsądnego oszczędzania środowiska i pieniędzy. Zafascynowany odnawialnymi źródłami energii, w szczególności energetyką słoneczną (kolektory słoneczne, fotowoltaika), wiatrową (zwłaszcza elektrownie wiatrowe o pionowej osi obrotu, domowej roboty) oraz zgazowaniem paliw stałych (w szczególności biomasy).


czwartek, 2 grudnia 2010

Jak zostać pisarzem

Jeśli od zawsze marzysz o pisaniu, jeśli oczami wyobraźni widzisz siebie, jako sławnego i cenionego autora, ale gdzieś od kogoś usłyszałeś, że się nie nadajesz, lub nie potrafisz pisać – ten poradnik pomoże Ci zrobić pierwszy krok na drodze do Twojej kariery i udowodnić, że potrafisz!
Co naprawdę musisz wiedzieć, by stać się sławnym i podziwianym autorem?

Autor 2.0
Czy wiesz, jak napisać książkę i jeszcze na tym zarobić?
Prawdopodobnie jeżeli trzymasz w ręku tę książkę, masz głowę pełną pomysłów.
Wiesz, że Twoja wiedza na pewne tematy jest większa niż innych. Co pewien czas zadajesz sobie pytanie: „Dlaczego by nie napisać o tym książki?”. I tutaj pojawiają się dwa podstawowe problemy. Jak zabrać się za pisanie i czy ktokolwiek wyda moją publikację? Wyobraź sobie teraz, że jest sposób na to, aby zagwarantować sobie wydanie swojej pierwszej książki. Co jeszcze bardziej nieprawdopodobne, sposób ten opisany jest właśnie w tej publikacji.
Jej autor, Aleksander Sowa, napisał już 18 książek, które w sumie rozeszły się w liczbie 25 tysięcy egzemplarzy i cały czas się sprzedają. Autor ten nie zamierza zachować tylko dla siebie wypracowanych osobiście sposobów na wydanie własnej książki.


Wręcz przeciwnie, dzieli się swoimi pomysłami na łamach tej właśnie publikacji. Czy skorzystasz z tej wiedzy? Czy podejmiesz wyzwanie i zmierzysz się na serio z własnym pomysłem na książkę? To już zależy wyłącznie od Ciebie.
Jeżeli jednak podejmiesz to wyzwanie, za kilka miesięcy Twoją  książkę będzie ktoś trzymał w dłoniach, zastanawiając się, czy warto w nią zainwestować.


Praktyczny kurs pisarstwa

Katarzyna Krzan

Jak napisać fascynującą książkę z intrygującą fabułą i odnieść sukces?
Rozpoczynasz właśnie swoją przygodę z pisarstwem? Twoja wyobraźnia z pewnością szaleje, a Ty marzysz o przelaniu swoich myśli i stworzeniu niesamowitego dzieła…
Pytanie tylko — jak sprawić, aby czytelnicy nie przeczytali, a pochłonęli Twoją książkę, z wypiekami na twarzy mrucząc pod nosem „Genialne!”
Opowiadaliby swoim znajomym, że nie mogli się od niej oderwać i z niecierpliwością przerzucając strony zupełnie stracili poczucie czasu. Pewnie wydaje Ci się, że wystarczy przecież usiąść i zacząć pisać. Jeśli masz talent, to pomysły same przyjdą do głowy. Proszę bardzo - pisz! To, że w ogóle coś piszesz jest pierwszym krokiem do sukcesu. Ale czy nie lepiej zapoznać się najpierw z paroma regułami warsztatu pisarza, opracowanymi przez praktykujących mistrzów pióra?


Czego się nauczysz, aby zadziwiać swoich czytelników?

• Jak konstruować emocjonującą fabułę?

• Jak prowadzić wartką narrację?

• Jak wykreować pobudzające wyobraźnię charakterystyki postaci?

• Jak tworzyć inteligentne dialogi?

• Jak wprawiać czytelnika w zachwyt w sekwencjach

scenicznych?












A jak wydać książkę?

A na przykład w mojej firmie!

Cały czas czekam na zgłoszenia od osób, które chcą wydać własną książkę. I oczywiście na tym zarobić na niej!

Napisz do mnie, a ja prześlę Ci wszystkie niezbędne informacje>>>
przemyslawpufal(małpa)gmail.com


Fragment „Będę pisarzem”:

Pisarze, czyli kto?

Jeśli te trudności są właśnie takie, musimy starać się im zaradzić tam, gdzie powstają — w życiu, w nastawieniach i w nawykach, w samej osobowości twórcy. Kiedy zaczniesz rozumieć, co to znaczy być pisarzem, kiedy dowiesz się, jak artysta funkcjonuje i także zaczniesz postępować w ten sam sposób; gdy zorganizujesz swoje sprawy i swoje stosunki tak, żeby Ci pomagały, zamiast stanowić przeszkodę na drodze do wybranego przez Ciebie celu, wówczas tamte książki na Twoich półkach, te o technice pisania literackiej fikcji, albo te inne, przedstawiające modele stylu prozy czy konstrukcji fabuły do naśladowania, będą w Twych oczach wyglądały całkiem inaczej i staną się zdecydowanie bardziej pomocne. Ta książka nie ma na celu zastąpienia tamtych książek o pisarskim rzemiośle. Istnieją pewne podręczniki tak cenne, że żaden pisarz nie powinien się bez nich obywać. Moja książka nie jest nawet uzupełnieniem dla takich prac, jest natomiast do nich pewnym wstępem. Jeśli jej się uda, nauczy początkującego nie jak pisać, ale jak być pisarzem, a to coś całkiem innego.

Jak kultywować pisarski temperament Na samym początku trzeba powiedzieć, że zostanie pisarzem to przede wszystkim sprawa kultywowania pisarskiego temperamentu.

Wiem oczywiście, że słowo „temperament” jest dla osób zrównoważonych bardzo podejrzane i nie ma wśród nich najlepszej opinii, spieszę więc wyjaśnić, że częścią tego programu nie jest wpajanie komukolwiek dzikiego „cygańskiego” nastawienia do świata, czy też głoszenie, że kaprysy i skoki nastroju (tam, gdzie one rzeczywiście występują) to niezbędny akompaniament życia autora.

Przeciwnie, wahania nastroju i uczuciowe wybuchy, tam gdzie one rzeczywiście zachodzą, są oznaką, że osobowość danego autora nie działa jak należy — że zużywa się w jałowych wysiłkach i emocjonalnym wyczerpaniu.

Powiedziałam: „Tam gdzie one rzeczywiście zachodzą”, ponieważ wiele z nadętych idiotyzmów, które przeciętny człowiek uważa za integralną część charakteru artysty, w ogóle nie istnieje i widziane jest wyłącznie okiem obserwatora. Taki ktoś całe życie słuchał opowieści o artystach i naprawdę wierzy, że licentia poetica oznacza, iż artysta rości sobie prawo do ignorowania każdego moralnego kodeksu, który mu nie odpowiada. To, co ludzie niebędący pisarzami myślą na temat artystów, miałoby małe znaczenie, gdyby nie to, że ma to wpływ na tych, którzy sami chcą pisać — wbrew swej woli i wbrew własnemu zdrowemu rozsądkowi zostają przekonani, iż coś strasznego i niebezpiecznego jest w życiu artysty, a część tej nieśmiałości, w której dostrzegliśmy przyczynę kłopotów, wynika właśnie z owej łatwowierności w stosunku do popularnych opinii.

Artyści prawdziwi i fałszywi

Co by nie mówić, bardzo niewielu z nas wychowuje się w domach, gdzie moglibyśmy oglądać przykłady prawdziwego artystycznego temperamentu, a ponieważ artyści naprawdę — z konieczności — wiodą swe życie zgodnie z innymi zasadami niż typowy biznesmen, bardzo łatwo, patrząc z zewnątrz, opacznie zrozumieć, co ów artysta robi i dlaczego. Obraz artysty widzianego jako monstrum złożonego w części z kapryśnego dziecka, w części z cierpiącego męczennika, w części z żyjącego z dnia na dzień lekkoducha, to dziedzictwo poprzedniego wieku. Co więcej — dziedzictwo bardzo wstydliwe.

Istnieje wcześniejsza i zdrowsza od tej idea artysty, ukazująca geniusza jako kogoś bardziej wszechstronnego, bardziej współczującego, bardziej sumiennego od swych bliźnich, o bardziej wyrobionym smaku i mniej zależnego od opinii tłumu.

Ziarno prawdy tkwiące w pojęciu: fin de sičcle jest natomiast takie, że utalentowany autor zachowuje do ostatniego oddechu swą spontaniczność, dziecięcą wrażliwość i „niewinność spojrzenia”, która tak wiele znaczy dla malarza; zdolność szybkiego, pełnego świeżości reagowania na nowe sceny, zaś na stare tak, jakby były nowe; umiejętność postrzegania rysów i charakterystycznych cech tak, jakby wyszły w tej właśnie chwili spod ręki Boga — zamiast je natychmiast sortować według zakurzonych kategorii i szufladkować bez zdziwienia czy ciekawości; zdolność odczuwania sytuacji tak bezpośrednio i z takim zapałem, że słowo „banalny” niemal nie ma dlań sensu; oraz zawsze dar dostrzegania „związków pomiędzy rzeczami”, o których Arystoteles mówił dwa tysiące lat temu.

Świeżość reakcji jest sprawą życiową dla talentu pisarza.

Dwie strony pisarza

Istnieje jednak i inny element osobowości pisarza, niemniej ważny dla jego sukcesu. Autor musi być dorosły, mieć wyrobiony smak, być opanowany, powściągliwy i sprawiedliwy. Jest to jego część, strona odpowiadająca bardziej niż artyście rzemieślnikowi, robotnikowi albo krytykowi. I ta strona musi cały czas działać — jednocześnie ze stroną emocjonalną, dziecinną oraz poprzez nią. Inaczej nie otrzymamy dzieła sztuki. Jeśli którykolwiek z tych dwóch elementów osobowości artysty uzyska zbytnią przewagę, skutkiem będzie dzieło słabe, albo też nie będzie go wcale. Pierwszym zadaniem pisarza jest zrównoważenie obu tych elementów swojej natury, połączenie ich różnych aspektów w jedną zintegrowaną osobowość. Pierwszym zaś krokiem w kierunku uzyskania tego szczęśliwego rezultatu jest oddzielenie ich w celu przeanalizowania i ćwiczeń.

„Rozdwojenie” nie zawsze jest psychopatyczne!

Wszyscy przeczytaliśmy wiele reportaży w weekendowych wydaniach gazet, artykułów w magazynach i mnóstwo popularnych książek o psychologii, więc naszym pierwszym odruchem jest gwałtowna niechęć do słów „rozdwojenie osobowości”. Ktoś o podwójnej osobowości czytelnikowi posiadającemu pewną liczbę nie do końca przetrawionych pojęć o konstrukcji umysłu wydaje się nieszczęśliwcem nadającym się do hospitalizacji na oddziale zamkniętym, a w najlepszym przypadku człowiekiem rozchwianym, o histerycznym usposobieniu. A przecież każdy autor stanowi bardzo szczęśliwy przykład rozdwojenia osobowości, co właśnie czyni z niego tak zadziwiającą, niezrozumiałą, intrygującą, a zarazem irytującą istotę w oczach zwykłych zjadaczy chleba, szczycących się tym, że oni przynajmniej są cali — składają się z jednego kawałka.

Nie ma jednak nic skandalicznego czy niebezpiecznego w przyznaniu, że nasz charakter ma więcej niż jedną stronę. Pamiętniki i listy genialnych ludzi pełne są fragmentów potwierdzających ich przekonanie, że posiadają dwoistą, albo i wieloraką, naturę. Zawsze mamy tam zwykłego człowieka, który chodzi, oraz geniusza, który lata. Idea alter ego — drugiego „ja”, albo wyższego „ja” — powraca zawsze, ilekroć jakiś geniusz uświadamia sobie, jak funkcjonuje, a świadectwa tego znajdujemy w każdym stuleciu.

Codzienne przykłady podwójnej osobowości Ten dwoisty charakter geniusza to niemal zjawisko powszechne.

W rzeczywistości dotyczy to nas wszystkich, przynajmniej w pewnym stopniu. Każdy kiedyś doświadczył tego, że w jakiejś niezwykle trudnej sytuacji działał z determinacją i precyzją, które potem jemu samemu wydawały się niewiarygodne — tak właśnie ideę funkcjonowania geniusza ujmował i przekazywał nam Frederic W.H. Myers. Istnieje również zjawisko „drugiego oddechu”, przychodzącego po długim okresie bezowocnego wysiłku, kiedy nagle zmęczenie z nas opada, nasza wola podnosi się z wyczerpanego umysłu czy ciała niczym Feniks z popiołów, a robota, dotychczas kulejąca, zaczyna nam po prostu iść jakby sama z siebie. Kolejnym jest niejasne, ale pokrewne zjawisko, polegające na tym, że podejmujemy decyzję lub rozwiązujemy problem podczas snu, i ta decyzja lub rozwiązanie okazują się właściwe. Wszystkie te codzienne cuda dotykają geniuszu. W takich chwilach świadomość i nieświadomość łączą się w wysiłku i wspólnie spiskują, by osiągnąć maksymalny efekt; wspomagają się nawzajem, wspierając, wzmacniając i uzupełniając jedna drugą, w ten sposób, że będące tego skutkiem działanie wynika z pełnej, zintegrowanej osobowości, niosąc w sobie autorytet niepodzielonego umysłu.

Człowiek utalentowany to ktoś, kto zazwyczaj (albo bardzo często lub z dużym powodzeniem) działa tak, jak jego mniej uzdolnieni bliźni czynią tylko sporadycznie. Taki ktoś nie tylko bierze udział W jakimś wydarzeniu, ale także tworzy je, pozostawiając zapis danej chwili na papierze, na płótnie czy w kamieniu. Tak czy inaczej, człowiek taki sam tworzy sytuacje, a potem w nich uczestniczy, zaś jego chęć zarówno inspirowania, jak i tworzenia, odróżnia go od jego bardziej biernych, mniej odważnych towarzyszy.

Każdy, kto naprawdę pragnie pisać, zdaje sobie w jakimś stopniu z tego sprawę. Często wraz z pojawieniem się wizji mają miejsce również pierwsze trudności. Start do kariery jest dość łatwy:

skłonność do marzycielstwa, miłość do książek, wczesne odkrycie, że nie jest zbyt trudno sformułować wyrażenie — znaleźć którąś z tych rzeczy albo wszystkie we własnej młodzieńczej świadomości, to uwierzyć, że odnalazło się swoje nieuchronne, a zarazem nie przerażająco onieśmielające powołanie.

Trzęsawisko rozpaczy

Wtedy jednak pojawia się stopniowo świadomość wszystkiego, co niesie z sobą życie pisarza: nie łatwe marzycielstwo, tylko ciężka praca nad przekształceniem marzenia w rzeczywistość, bez poświęcania jego wspaniałości i czaru; nie bierne podążanie za historią opowiadaną przez kogoś innego, ale znalezienie i ukończenie własnej historii; nie napisanie kilku stron, które zostaną ocenione jedynie pod kątem stylu i poprawności, a perspektywa pisania akapitu za akapitem i strony za stroną, które będą czytane ze względu na swój styl, zawartość i siłę wyrazu. I nie jest to bynajmniej wszystko, co dostrzega przed sobą początkujący pisarz.

Martwi się, myśląc o swej niedojrzałości, zastanawiając się, jak w ogóle mógł myśleć, że ma cokolwiek wartościowego do powiedzenia. Odczuwa taką samą tremę, myśląc o swych niewidocznych czytelnikach, jaką ma każdy debiutujący aktor.

Odkrywa, że kiedy jest w stanie zaplanować swą fabułę krok po kroku, płynność, z jaką powinien pisać, nagle znika. Albo też, kiedy podchodzi do tej sprawy z większą swobodą i puszcza wodze fantazji, cała fabuła zaczyna mu się rozłazić. Obawia się, iż ma skłonność do pisania historii, które są wszystkie takie same, albo drętwieje na myśl, że już nigdy, po ukończeniu danego opowiadania, nie znajdzie drugiego, które będzie mu się tak samo podobać.

Zacznie śledzić to, co piszą aktualne literackie sławy, dręcząc się, że brak mu poczucia humoru tego pisarza albo pomysłowości tamtego.

Znajdzie setkę powodów, by zwątpić w siebie, i ani jednego, by w siebie uwierzyć. Zacznie podejrzewać, że ci, którzy go zachęcali, są zbyt pobłażliwi, albo też zbyt odlegli od artystycznego rynku, by znać standardy obowiązujące dla odnoszącej sukcesy literatury. Albo też przeczyta dzieło prawdziwego mistrza słowa i rozziew między talentem tamtego, a jego własnym wyda mu się niezgłębioną przepaścią, pożerającą wszelką nadzieję. W takim też stanie, od czasu do czasu rozjaśnianym chwilami, w których ma poczucie żywotności i siły swego talentu, może pozostawać przez miesiące i lata.

Każdy pisarz przechodzi okresy zwątpienia i rozpaczy. Bez wątpienia tych wielu obiecujących, jak też większość tych, którzy nie są stworzeni, by pisać, w tym miejscu zawraca i znajduje sobie mniej wymagającą drogę życia. Inni potrafią odnaleźć drugi brzeg swego trzęsawiska rozpaczy, czasem z pomocą inspiracji, czasem po prostu dzięki wytrwałości. Jeszcze inni zwracają się ku książkom i doradcom. Jednak często nie potrafią określić źródła dręczącego ich poczucia bezradności — mogą nawet doszukać się fałszywych przyczyn swego lęku, sądząc, że tracą na sile wyrazu, ponieważ „nie potrafią pisać dialogów” albo „nie wychodzi im intryga”, albo „wszystkie ich postacie są zbyt sztywne”. Kiedy zaś po zadaniu sobie wielkiego trudu, by te braki pokonać, stwierdzają, że ich problemy nie zniknęły, następuje kolejny, nieoficjalny odsiew.

Niektórzy wypadają z grupy, inni trwają, mimo że osiągnęli stan otępiałego dyskomfortu i czują, że nie potrafią już zdiagnozować swych problemów.

Żadne zniechęcające udręki serwowane im przez redaktorów, nauczycieli i starszych pisarzy nie zdołają wyeliminować niedobitków tego typu. Taki ktoś musi przede wszystkim zrozumieć, że próbował robić zbyt wiele na raz, następnie zaś, że choć rozpoczął samokształcenie krok po kroku, to jednak wykonał kroki niewłaściwe. Większość metod kształcenia świadomej strony pisarza — rzemieślnika i krytyka, który w nim jest — w istocie szkodzi jego stronie nieświadomej, czyli artyście. Twierdzenie odwrotne również jest słuszne. JEST JEDNAK MOŻLIWE KSZTAŁCENIE OBU STRON OSOBOWOŚCI TAK, BY PRACOWAŁY W HARMONII, ZAŚ PIERWSZYM DO TEGO KROKIEM JEST ZDANIE SOBIE SPRAWY Z TEGO, ŻE MUSISZ SIĘ UCZYĆ TAK, JAKBYŚ NIE BYŁ JEDNĄ OSOBĄ, TYLKO DWIEMA.
 

wtorek, 30 listopada 2010

Premiera publikacji "Będę pisarzem!"

Wiele osób marzy o tym, aby napisać książkę, jednak brak im doświadczenia, by zrealizować to pragnienie. Publikacja "Będę pisarzem" to wielki amerykański bestseller, który nauczy Cię, jak pisać, by zostać pisarzem z prawdziwego zdarzenia. Dodatkowo książka zawiera między innymi ćwiczenia pomagające w pisaniu oraz receptę na to, by pisać w wyznaczonych do tego godzinach i wyrobić sobie "lekkie pióro". Czytając „Będę pisarzem!” poznasz największe sekrety wielkich pisarzy i dowiesz się, jaką rolę w pisaniu odgrywa ich podświadomość i jak ją nakłonić do pisania.

Przypominam, że poszukuję osób, które chciałyby wydać własną książkę. Autorzy poradników otrzymywać będą prowizję od każdego sprzedanego egzemplarza. Zgłoś się już teraz! Pisz: przemyslawpufal@gmail.com

poniedziałek, 29 listopada 2010

Tylko przez 2 dni kurs komunikowania się za darmo!

Tylko do 30 listopada mój autorski kurs komunikowania się całkowicie za darmo dla wszystkich bez ograniczeń. Powstał właściwie jako dodatek do mojego podręcznika „Klucz do skutecznej komunikacji” i teraz masz ostatnią szansę, aby mieć go za darmo.
Wejdź na stronę www.przemyslawpufal.blogspot.com
Po prawej stronie znajdziesz formularz zapisu. Wpisujesz imię i maila i… po chwili otrzymasz pierwszą część kursu. A w kolejnych dniach aż 66 ćwiczeń z gadania!
Ćwiczenia te:
- pomogą Ci znaleźć błędy jakie popełniasz w trakcie rozmów z innymi,
- pokażą Ci jak rozmawiać efektywnie, czyli po prostu jak dogadać się.
Z kursu dowiesz się:
- jak… słuchać,
- jak… odmawiać,
- a nawet jak… się kłócić!
W poszczególnych częściach kursu zadam Ci wiele niewygodnych pytań dotyczących Twojego stylu komunikowania się. Podam Ci również jeszcze więcej wskazówek co do poprawnego komunikowania się.
Pospiesz się! Kurs będzie darmowy tylko do 30 listopada. Powiadom znajomych, rodzinę, żeby potem nie musieli go kupować, skoro teraz jest za darmo!
http://www.przemyslawpufal.blogspot.com/

piątek, 26 listopada 2010

"Choroba refluksowa przełyku. Poradnik dla Pacjenta"

Czy wiesz, że refluks przełyku u 90% Pacjentów jest wyleczalny?



Oto dowód - dostajesz gotowe rozwiązanie w postaci poradnika od doktora Kokurewicza.


Poradnik "Choroba refluksowa przełyku. Poradnik dla Pacjenta" został także wzbogacony o jadłospisy, które przygotował zawodowy dietetyk.


Dzięki temu poradnikowi:


• dowiesz się wszystkiego o chorobie refluksowej przełyku,


• poznasz, co tak naprawdę oznacza równoważenie produktów,


• nauczysz się dobierać produkty i układać właściwie dietę,


• szybko zmienisz nawyki żywieniowe, które są podstawą wyleczenia,


• dostaniesz gotową listę produktów i schemat ich równoważenia,


• odzyskasz zdrowie i energię,


• poczujesz wolność i ulgę,


• będziesz cieszyć się życiem!


Poza tym przygotuj się na to, że:


• zaoszczędzisz czas i pieniądze (koniec z drogimi wizytami u lekarzy),


• przestaniesz wydawać fortunę na leki.


Wydanie drugie zostało wzbogacone m.in. o dwa jadłospisy – każdy na 7 dni – uwzględniające: śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację oraz wartości odżywcze (energia, białko, tłuszcz, błonnik, cholesterol).


Jadłospisy zostały przygotowane przez dietetyka zgodnie z wytycznymi dla diety w chorobie refluksowej przełyku. Zobacz, na ich podstawie, jak możesz układać swoją dietę.


Zadbaj o siebie, zaoszczędź na lekarzach i lekarstwach kupując poradnik „Choroba refluksowa przełyku”



poniedziałek, 22 listopada 2010

Ewa Glińska, Magdalena Florek, Anna Kowalewska – Wizerunek miasta od koncepcji do wdrożenia

Praca jest bardzo kompetentnym opracowaniem złożonej problematyki poświęconej kształtowaniu wizerunku miasta. Jej zaletą są, z jednej strony, solidne podstawy teoretyczne, oparte na najnowszej światowej literaturze przedmiotu, z drugiej natomiast, liczne przykłady rozwiązań i zastosowań różnego rodzaju instrumentów kształtujących ów wizerunek. Sprawia to, że niniejsza publikacja jest nie tylko kompendium wiedzy dla badaczy poruszających się w tej tematyce, lecz także interesującą i zrozumiałą literaturą dla władz zarządzających przestrzenią oraz dla lokalnych organizacji.




 
WSTĘP DO KSIĄŻKI:


Satysfakcja i dobrobyt mieszkańców, czyli głównych beneficjentów przestrzeni miejskiej, to nadrzędny cel wszelkich działań w mieście. Zapewniając odpowiednią jakość życia miasta, rywalizują o uwagę i zaufanie inwestorów, turystów, studentów, wykwalifikowanych pracowników, zainteresowanie mediów czy przywiązanie mieszkańców. W konsekwencji, miasta współzawodniczą o pożądane opinie i odczucia, czyli o właściwy wizerunek.

Głównym walorem miasta coraz częściej staje się atrakcyjny wizerunek, którego siła zależy od unikatowej kombinacji materialnych i niematerialnych, racjonalnych i emocjonalnych czynników. Ważne jest zatem, aby włodarze miejscy, a także sami mieszkańcy byli świadomi tego, jak ich miasto postrzegane jest przez otoczenie, czyli w jaki sposób życie w mieście we wszystkich jego aspektach odzwierciedlone jest w jego wizerunku. Diagnoza tego stanu wskaże, jakiego rodzaju decyzje i działania powinny zostać podjęte, aby ów wizerunek podtrzymać, poprawić bądź całkowicie zmienić.

W niniejszej publikacji Autorki podjęły próbę wskazania, w jaki sposób miasto może kształtować swój wizerunek zgodnie z założonymi celami i przy istniejących uwarunkowaniach. Każde miasto, niezależnie od wielkości i posiadanych walorów (przyrodnicze, krajobrazowe, obiekty historyczne, bogata tożsamość kulturowa), może wykreować swój atrakcyjny wizerunek. Kluczem do szeroko rozumianego sukcesu na rynku miast jest odpowiednia wiedza i umiejętności analityczne osób odpowiedzialnych za budowanie wizerunku miasta, a także ich kreatywność, odwaga i charyzma.

Książka w zamierzeniu Autorek ma stanowić wartościowy przewodnik dla samorządów terytorialnych poszukujących nowatorskich sposobów zarządzania miastem. Celem opracowania jest zatem omówienie podstaw teoretycznych, zasad i instrumentów kształtowania wizerunku miasta. Dodatkowym walorem są liczne praktyczne przykłady dotyczące polskich i zagranicznych miast, które w tekście zostały wyróżnione mniejszą czcionką.

W pierwszej części przedstawione zostały podstawowe założenia i reguły marketingu terytorialnego, którym to pojęciem określa się stosowanie orientacji marketingowej w zarządzaniu terytoriami. Rozważania w kolejnej części poświęcone zostały kategorii wizerunku i jego relacji z tożsamością miasta. Rozdział trzeci dotyczy roli badań marketingowych w procesie kształtowania wizerunku miasta. Omówiono tu metody i techniki badawcze wspierające decyzje na każdym z etapów tego procesu. Kolejne części poświęcono poszczególnym fazom budowania wizerunku miasta. I tak w rozdziale czwartym poruszono zagadnienia związane z diagnozą aktualnego wizerunku miasta, a w rozdziale następnym przedstawiono potencjalnych adresatów działań z zakresu kształtowania wizerunku. Rozdział szósty poświęcony jest definiowaniu docelowego wizerunku miasta i determinantom temu towarzyszącym. W rozdziale siódmym omówiono zbiór instrumentów możliwych do wykorzystania w procesie kreowania i podtrzymywania docelowego wizerunku miasta, w rozdziale ostatnim natomiast zawarto metody monitorowania działań związanych z kształtowaniem wizerunku miasta oraz ewentualną ich korektą.

Niniejsze opracowanie skierowane jest przede wszystkim do burmistrzów oraz prezydentów miast, pracowników jednostek samorządu terytorialnego odpowiedzialnych za promocję miast i gmin, rzeczników prasowych, a także do innych podmiotów odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku miasta.

Publikacja może stanowić źródło wiedzy również dla pracowników agencji konsultingowych i reklamowych, opracowujących strategie marketingowe miast, i badaczy zainteresowanych tą tematyką. Ponadto prezentowane rozważania zainteresują pracowników naukowych zajmujących się koncepcją marketingu terytorialnego oraz studentów uczelni wyższych kształcących się w zakresie: zarządzania i marketingu, administracji, gospodarki przestrzennej, socjologii oraz politologii.

Autorki wyrażają nadzieję, że oddana w ręce czytelników publikacja dostarczy rzetelnych i zrozumiałych podstaw metodologicznych i metodycznych oraz będzie źródłem inspiracji dla kreowania atrakcyjnego i unikatowego wizerunku miast polskich.