wtorek, 28 czerwca 2011

4 największe mity mapy myśli ujawnione

Słyszałeś o mapach myśli? Chcesz się nauczyć je tworzyć, ale jakoś nic z tego nie wychodziło? Poznaj 4 największe mity tworzenia map myśli, rozwiej swoje wątpliwości i zacznij notować jak Leonardo da Vinci już teraz!

Ciekawe jest dla mnie, że często ludzie trzymają się sposobów, które nie działają...

Studenci siedzący nad stosem skserowanych notatek i wyrywający sobie włosy z głowy, że nie ma czasu tego przeczytać, a co dopiero się nauczyć.

Nauczyciele z zeszytami pełnymi starożytnych notatek, dziwiący się, że uczniowie są znudzeni i nie chcą się uczyć.

Przedsiębiorcy, którzy podejmują strategiczne decyzje wypisując linijka pod linijką plusy i minusy rozwiązań.

Przecież istnieją inne narzędzia, nowocześniejsze i bardziej dostosowane do wyzwań XXI wieku. 5 najlepszych opisałam w specjalnym darmowym raporcie, który udostępniam tutaj. Jednym z nich są mapy myśli. Proste i kreatywne narzędzie, dzięki któremu możesz nie tylko tworzyć efektywne notatki, lecz rozwiązywać problemy, przygotowywać prezentacje i podejmować decyzje.

Jednak, gdy mówię komuś: "Sięgnij po mapy myśli" i przedstawiam mu wizję oszczędności czasu, wzrostu zrozumienia i zapamiętania informacji oraz dobrej zabawy, słyszę często: "No tak, ale...". Po czym dostaję wymówki i kilka mitów, jakie krążą na temat tego narzędzia. Oto kilka z nich.

Mit 1. Na mapach myśli notuje się tylko skrawki informacji, przez co pamięta się małą część potrzebnej wiedzy

Patrząc na mapę myśli widać znaczną różnicę w porównaniu z notatkami tradycyjnymi. Na mapie, notujesz tylko najważniejsze słowa, które zawierają kluczowe informacje dotyczące tematu. Wszystkie stylistyczne i gramatyczne ozdobniki są pominięte.

Podczas notowania tradycyjnego, najczęściej także wyciągasz słowa kluczowe, tylko robisz to tuż po zakończeniu notowania. Najczęściej przeglądasz notatkę i podkreślasz to, co najważniejsze, a potem się tego uczysz.

Gdy rysujesz mapę myśli, od razu zapisujesz samą esencję. To, co jest najważniejsze dla zrozumienia i zapamiętania wiedzy. Taki zabieg pozwala oszczędzić od 50 do 90% czasu notowania oraz późniejszej nauki.

Zapisując tylko słowa kluczowe możesz z łatwością odtworzyć każdą informację z tekstu lub ze słuchu, dzięki fenomenalnej zdolności mózgu, jaką jest antycypacja. Badania Marte Otten na Uniwersytecie w Amsterdamie wykazały, że mózg uzupełnia brakujące elementy drogą skojarzeń. Gdy w eksperymencie używano tekstów, gdzie specjalnie usunięto część słów antycypacja pozwoliła badanym m.in. na:

wyciąganie wniosków o znaczeniu całego tekstu

używanie brakujących informacji (których czytający się domyślił) do przewidywania rozwoju wypadków czy nawet następnego słowa w zdaniu.

Patrząc na skojarzenia i rysunki zawarte w mapie, automatycznie powracają do Ciebie informacje, obrazy, a nawet fragmenty tekstu. Oglądając swoją mapę myśli nawet po kilku latach jesteś w stanie z łatwością przywołać całą wiedzę.

Im więcej trenujesz robienie map myśli, tym Twoje mapy są bardziej czytelne, atrakcyjne i łatwiej z nich korzystać. Rozwija się także Twój sposób myślenia. Podczas tworzenia mapy cała Twoja uwaga skupiona jest na wyszukaniu najważniejszych informacji oraz relacji między nimi. Tworząc mapę nie tylko zapisujesz (tak jak w tradycyjnej, linearnej metodzie), ale jednocześnie gimnastykujesz umysł analizując i przetwarzając wiedzę niejako "na żywca".

Chcesz podnieść swoje IQ? Notuj za pomocą map myśli. Gwarantuję wyostrzenie koncentracji i pogłębienie poziomu zrozumienia dowolnego tematu.

Mit 2. Inni nie mogą z korzystać z moich map myśli

Mapa myśli jest zawsze Twoją notatką, zawierającą osobiste skojarzenia i rysunki. Nie oznacza to jednak, że inni nie mogą z niej korzystać. Wszystko zależy od celu notatki.

Jeśli tworzę notatkę dla siebie, np. z książki lub szkolenia to faktycznie innym trudno byłoby z niej korzystać. Jednak, gdy tworzę notatkę na prezentację to robię to z przeznaczeniem dla innych. Wtedy tak dostosowuję czytelność, treść i skojarzenia, aby było to zrozumiałe dla każdego.

Wszystko zależy od celu Twojej notatki.

Mit 3. Nie wszystko można zanotować na mapie myśli

Tak!

Po pierwsze nie da sie na mapie zanotować słów, które nie mają znaczenia takich jak "ale", "i". Takie słowa zastąpione są odgałęzieniami i strzałkami uruchamiającymi pracę prawej półkuli mózgu.

Ponadto tak jak każde narzędzie mapy myśli nie są idealne do wszystkiego. Jednak wbrew pozorom można je stosować do dziedzin, o których najczęściej wspominają wyznawcy tego mitu.

Faktycznie może nie być praktyczne notowanie wywodów matematycznych na mapie myśli podczas wykładu. Jednak w domu przy dobrych chęciach i dużej przestrzeni do notowania (brystol) mapa myśli z matematyki mogłaby wnieść bardzo użyteczne doświadczenia. Przedmioty takie jak na przykład chemia na poziomie studiów wyższych to dla profesjonalnych Mapologów pestka.

Jedna z moich kursantek z wielkimi sukcesami stosuje mapy do nauki chemii organiczna, nieorganicznej, toksykologii, krystalografii itd. Przy ścisłej wiedzy potrzebne jest dostosowanie mapy do konkretnych potrzeb. Tak, aby wygodnie i szybko notować wzory, dodawać wykresy i tabele. Mapy są tak elastycznym narzędziem, że można to zrobić z łatwością.

Mitem okazuje się stosowanie map myśli tylko do przedmiotów humanistycznych czy nauk społecznych. Każdy rodzaj wiedzy można zanotować na mapie, a jeśli czegoś nie da się zanotować to prawdopodobnie jest to "informacyjny bełkot".

Mit 4. Mapy są trudne do nauczenia

Pomyśl, czy jest jakaś umiejętność, którą od razu opanowałeś perfekcyjnie? Raczej nie.

Jeśli się czegoś uczysz, a szczególnie, gdy zmieniasz stary nawyk na nowy to zmiana zajmuje pewien czas. Od Ciebie zależy jak długi będzie to czas. Jeśli mówisz sobie, że coś jest trudne, to już na początku podstawiasz sobie nogę. Jeśli zaś podchodzisz z ciekawością, sprawdzasz, testujesz i eksperymentujesz to będzie szybko i przyjemnie. Ilość energii włożona w oba sposoby jest taka sama. Ty decydujesz jak będzie.

Tony Buzan, twórca map myśli w swojej książce podaje aż 26 zasad, które według niego trzeba przestrzegać podczas tworzenia map. Dla początkującego adepta map myśli może to być zbyt wiele. Ja na podstawie ponad 6 lat doświadczeń w notowaniu nielinearnym, skróciłam je do trzech esencjonalnych.

Tylko 3 kroki wystarczą, abyś już dziś zaczął notować jak geniusz i uaktywnił cały swój potencjał. Tylko 7 dni wystarczą, abyś stał się mistrzem notowania mapami myśli.

Z łatwością wykorzystasz je podczas nauki, czytania, prezentacji, wykładów, kreowania nowych rozwiązań. Poznaj całkowicie nowe podejście do tego czym są mapy myśli>>>


piątek, 17 czerwca 2011

Prezenty, gratisy, zniżki i promocje

Oto co Psychorada.pl przygotowała na swoje 4. urodziny
I. Prezent za rejestrację
Każdy kto zarejestruje nowe konto w Psychoradzie otrzyma w prezencie:
 
1. dostęp do biblioteczki Psychorady, w której znajdzie 10 darmowych ebooków
2. narzędzie monitorujące nastrój i satysfakcję ze związku
3. kurs „Wolność w kreowaniu swojej rzeczywistości”
4. oraz artykuły i bezpłatne porady.

II. Psychorada oferuje dostęp do wszystkich produktów z oferty z rabatem 25%.
To wyjątkowe poradniki, szkolenia,
Internetowy Program Zmiany Osobistej oraz
profesjonalne poradnictwo naszych specjalistów psychologów.
Wystarczy wpisać ten kod rabatowy:
N5LwLkwt
w 2. kroku składania zamówienia.

III. Prezent za dokonanie zakupu
Przez cały miesiąc będą dodawać GRATIS do każdego opłaconego zamówienia wartościowy upominek. Niezależnie od tego, co zamówisz – otrzymasz prezenty warte dokładnie 39,94 zł.
Tym prezentem są 2 ebooki:
– „Jak skutecznie zwiększać jakość swojego życia”
– „Sekret Rafaela” – powieść motywacyjna.

IV. Pakiety z rabatem nawet 70%

Co tydzień będzie można wybrać dla siebie coś atrakcyjnego z pośród nowych pakietów . Ilość pakietów jest ograniczona i nie planują powtarzania sprzedaży.

> Pakiet menedżera sukcesu = 1 konsultację psychologa +
1 e-poradnik + 1 audiobook + 1 wersję drukowaną poradnika +
1 e-szkolenie psychologiczne + 8 bonusów! A to wszystko
z rabatem 50%


psychologa + 1 e-poradnik + 1 e-trening psychologiczny +
1 relaksację + 1 bonus niespodziankę! A to wszystko
z rabatem 45%

> Pakiet dla poszukujących swojego miejsca w życiu
= 3 ebooki + 2 konsulatcje + 1 relaksacja + 1 szkolenie +
1 audiobook. A to wszystko z rabatem 46%

czwartek, 16 czerwca 2011

Paweł Wiącek - Zwycięska przewaga w biznesie. Jak zdobywać nowych klientów i zostawiać konkurencję daleko w tyle?

Fragment publikacji "Zwycięstwo w biznesie"
Moja definicja sprzedaży: „Profesjonalna sprzedaż to umiejętność zaprezentowania produktu w taki sposób, aby osoba zainteresowana chciała go kupić. Niezależnie od tego, czy tego chce czy nie”. Umiejętność profesjonalnej sprzedaży jest

narzędziem. Jest jak pieniądze. Można ją wykorzystać do tworzenia dobra albo zła. Zadaniem sprzedawcy jest tak wpłynąć na rozmówcę, aby ten podjął decyzję o zakupie. Doświadczenie pokazuje jednak, że tylko sprzedaż etyczna może przynieść trwałe, wymierne korzyści. Sprzedawajmy więc etycznie. Nie dając klientom obietnic bez pokrycia.

W rozdziale tym dowiesz się, jak sprzedawać więcej i szybciej.

Zaczynajmy.

Pokazuj ludziom korzyści, a nie cechy produktu Jedna z podstawowych zasad w sprzedaży mówi: ludzie kupują korzyści, a nie cechy produktu. Ludzi nie interesuje, jakie są cechy danego produktu. Ludzi interesuje, co dany produkt czy usługa „robią” i jakie korzyści będą z tego mieli! Jednym z podstawowych błędów popełnianych w sprzedaży jest podawanie zainteresowanym własnych powodów, dla których uważamy, że warto kupić dany produkt. Mówimy: „Nasza firma istnieje od… roku, mamy największy wybór asortymentu X. Produkt, który panu oferuję, jest najwyższej jakości” itd.

Jest to błąd. Kupującego to nie interesuje. Osoba kupująca szuka odpowiedzi na następujące pytania: „Co w tym jest dla mnie?”, „Co zyskam dzięki tej transakcji?”.

Im jaśniejsza odpowiedź na to pytanie, tym większe szanse na zamknięcie sprzedaży. Właściciela firmy nie interesuje, czym jest elektroniczna faktura. Właściciela firmy interesują jedynie korzyści wynikające z jej wystawiania. Chce on uzyskać jasną odpowiedź na następujące pytanie: „Co w tym jest dla mnie?”, „Co uzyskam dzięki transakcji?”, „Ile uda mi się zaoszczędzić i jak szybko zwrócą mi się poniesione koszty?”. Osoba sprzedająca elektroniczną fakturę, mówiąca o jej cechach, ma raczej niewielkie szanse na zamknięcie sprzedaży. Osobę zainteresowaną interesują tylko i wyłącznie korzyści, jakie będzie miała dzięki zawarciu transakcji. Poniżej podam przykład próby sprzedaży, która z pewnością nie zostanie sfinalizowana.

Omówię popełnione błędy i wskażę prawidłowe podejście.

Ważne jest, aby w trakcie procesu sprzedaży posługiwać się językiem korzyści. Cechy produktu powinny być jedynie rgumentami za tym, że obiecywana korzyść jest możliwa do osiągnięcia.

Przykład. „Dzięki temu, że samochód ten ma pojemny bagażnik (cecha produktu), będzie mógł pan zabrać ze sobą na wakacje wszystkie potrzebne rzeczy. Tak pojemny i przestronny bagażnik na pewno będzie również pomocny w trakcie robienia cotygodniowych zakupów (korzyść z produktu)”.

Umiejętność sprzedaży tak naprawdę sprowadza się do jednego:

do odkrycia kluczowej potrzeby rozmówcy, a następnie przedstawienia mu oferty w taki sposób, aby ten miał pewność, że otrzyma to, czego potrzebuje. Pamiętaj o zasadzie 90/10. 90% decyzji zakupowych jest podejmowanych na podstawie 10% korzyści, jakie zaoferujesz klientowi. Twoim zadaniem jest odkrycie, jakie to korzyści. W chwili gdy odkryjesz kluczowy powód zakupu, staraj się o nim mówić więcej i więcej, nie pozwalając zrezygnować klientowi z zakupu. Musisz wiedzieć, że tak jak w każdej sprzedaży, istnieje kluczowa korzyść, dla której klient decyduje się na zakup. Tak również w każdej sprzedaży występuje kluczowa obiekcja klienta, powstrzymująca go przed decyzją o zakupie.

Dzięki wiedzy na temat kluczowego powodu zakupu jesteśmy w stanie przeciwstawić się obiekcjom klienta. Jeśli klient będzie uchylał się od dokonania zakupu, wymyślając coraz to nowe powody, należy za każdym razem odpowiadać: „Tak, ma pan rację, ale… (kluczowy powód zakupu)”.

Załóżmy, że prowadzimy sprzedaż wysokiej jakości sprzętu do nurkowania.

Klient: „Sprzęt ten jest zbyt kosztowny, nie mogę pozwolić sobie na jego zakup. Państwa konkurencja oferuje go średnio o 30 % taniej”.

Sprzedawca: „Tak, to prawda, ma pan całkowitą rację. Na rynku są firmy oferujące sprzęt nurkowy tańszy nawet o 30%, jednak gwarantujemy, że oferowane przez nas wyposażenie jest najwyższej jakości, co zapewni panu większe bezpieczeństwo podczas nurkowania”.

Klient: „No nie wiem, czas oczekiwania na państwa sprzęt nurkowy to blisko 3 tygodnie, podczas gdy u innej firmy z branży maksymalny czas oczekiwania na dostawę wynosi 2 dni”.

Sprzedawca: „Rzeczywiście, słuszna uwaga. Niestety na chwilę obecną nie jesteśmy w stanie dostarczyć panu sprzętu, o którym mowa, w krótszym czasie. Jego sprzedaż przekroczyła nasze wszelkie oczekiwania (reguła społecznego dowodu słuszności), jesteśmy właśnie w trakcie uzupełniania zapasów. Jednak nieco dłuższy czas oczekiwania na pewno zrekompensuje panu wysoka jakość wykonania, co niewątpliwie bardzo przełoży się na pana bezpieczeństwo podczas nurkowania. Nie chciałby się pan chyba spotkać z sytuacją awarii sprzętu pod wodą, prawda? Co wówczas by pan zrobił?”.

Klient: „Ma pan rację, nie ma co oszczędzać na własnym bezpieczeństwie”.

Powyższy przykład to oczywiście uproszczenie, jednak doskonale pokazuje, w jaki sposób można zamknąć transakcję, jeśli klient próbuje nam „uciec”. Za każdym razem, gdy kupujący zgłasza kolejne obiekcje, sprzedający odpowiada: „Tak, ma pan całkowitą rację, jednak dzięki… (cecha produktu) ma pan absolutną pewność, że… (kluczowa przyczyna zakupu)”.

Technika ta sprawdza się, jeśli podczas rozmowy z klientem odkryjemy jego główny motyw zakupu.

W jaki sposób odkryć główny motyw klienta przy dokonywaniu zakupu? W tym celu należy zadać następujące pytanie:

„Szanowny panie, gdyby miał pan kiedykolwiek kupić ten produkt, to co skłoniłoby pana do podjęcia decyzji?”.

Po zadaniu tego pytania daj klientowi parę chwil na zastanowienie, nie przerywaj. Jeśli zadasz to pytanie w swobodny sposób, teoretyczny klient zapewne odpowie:

„No cóż, jeśli kiedykolwiek miałbym kupić ten produkt, musiałbym być przekonany, że…”.

W ten sposób jesteśmy w stanie poznać główny motyw klienta przemawiający za zakupem.

Później zrób wszystko, aby przekonać rozmówcę, że osiągnie daną korzyść (motyw zakupu) natychmiast, gdy tylko przyjmie Twoją ofertę.

Wiarygodność oraz jednostki satysfakcji Klient w trakcie przekazu handlowego podświadomie przewiduje swój stan emocjonalny, jakiego doświadczy w chwili dokonania zakupu. Wyobraża sobie radość, ulgę, zadowolenie itd., w zależności od tego, czego ma dotyczyć korzyść płynąca z transakcji. Twoim zadaniem jest dać klientowi jak najwięcej jednostek satysfakcji, aby jego wyobrażenie stanu emocjonalnego po zawarciu transakcji było jak najlepsze.

Ułóż swój przekaz handlowy w logiczny sposób i przechodź z punktu do punktu, omawiając poszczególne korzyści, jakie klient uzyska, dokonując zakupu. Dzięki temu Twój przekaz handlowy będzie miał solidne podstawy. Pokaż klientowi, że Twój produkt jest zgodny z jego potrzebami. Twoim zadaniem jest zwiększenie wiarygodności do punktu, w którym Twój klient nie będzie miał oporów przed dokonaniem zakupu.

Jeśli klient będzie w pełni przekonany o tym, że bardzo dobrze wyjdzie na zakupie tego, co mu oferujesz i że przy zachwalaniu swojego produktu jesteś na 100% szczery, to nic nie będzie w stanie go przed tym powstrzymać. Zwiększenie wiarygodności do takiego punktu jest Twoim najważniejszym celem w procesie sprzedaży, a to wymaga, abyś dokładnie rozpoznał potrzeby klienta.

Doradztwo w sprzedaży

W dzisiejszych czasach ludzie chcą kupować produkty, ale nie chcą czuć, że jest im coś sprzedawane. Najlepiej jeśli zakup danego produktu będzie czymś naturalnym. Klient chce czuć, że decydując się na zakup, dobrze na tym wyjdzie. Dla wybranych klientów bardzo ważne jest również to, co powiedzą jego znajomi na ten temat. Każdy chce być postrzegany jako osoba podejmująca słuszne decyzje. Jeśli możesz wykazać, że na skutek zakupu Twojego produktu dana osoba będzie bardziej szanowana przez znajomych, to wykaż to w trakcie procesu sprzedaży. Bardzo ważne jest również doradztwo. Klienci są spragnieni fachowego doradztwa, ponieważ codziennie są „zalewani” tysiącami przekazów handlowych. Wszystkie one podkreślają wysoką jakość, łatwo się więc w tym pogubić. Jeśli klient będzie widział w Tobie osobę, która się o niego troszczy, która szczerze chce mu pomóc przy podejmowaniu decyzji, to nie tylko raz kupi produkt, ale będzie wracał w dane miejsce raz za razem, ponieważ w jego mniemaniu będzie przychodził do osób, które chcą mu pomóc, a nie do osób, które są zainteresowane tylko sprzedażą. To bardzo ważne — bądź po prostu szczery, klient to wyczuje.

Zainteresowanie klienta dzwoniącego

Podczas pierwszego kontaktu telefonicznego z klientem mamy od dziesięciu do dwudziestu sekund na przykucie uwagi rozmówcy. Po tym czasie, jeśli nie uda nam się wywrzeć na nim odpowiedniego wrażenia, nasze szanse na osiągnięcie celu rozmowy są coraz mniejsze. Jedną z podstawowych zasad w sprzedaży jest niesprzedawanie podczas rozmowy telefonicznej. Rozmowa telefoniczna służy jedynie do umówienia się z rozmówcą na prezentację handlową. Próba sprzedaży przez telefon zabija sprzedaż, nim dojdzie do pokazania oferty. Twoim celem jest przykucie uwagi osoby rozmawiającej, a następnie umówienie się z nią na spotkanie. Aby to zrobić, musisz w pierwszych sekundach rozmowy pokazać rozmówcy najważniejszą korzyść, jaką może osiągnąć dzięki spotkaniu z Tobą. W czasie pierwszych sekund rozmowy używa się pytania otwierającego, aby przykuć uwagę rozmówcy.

Po zadaniu tego pytania, czy po kilku zdaniach twierdzących, w umyśle rozmówcy powinno pojawić się następujące skojarzenie:

„Naprawdę? Jak to robicie?” lub „Naprawdę? Jak to możliwe?”.

Przykład pytania otwierającego. Przykład rozmowy telefonicznej, mającej zainteresować rozmówcę systemem pozwalającym na zmniejszenie kosztów ogrzewania domu:

„Szanowny panie, czy chciałby pan zobaczyć system pozwalający na zaoszczędzenie 25% energii koniecznej do ogrzania domu?”.

Umiejętność prawidłowego wykonywania rozmów telefonicznych może w bardzo krótkim czasie podwoić lub potroić Twoją sprzedaż. Załóżmy, że jesteśmy agencją nieruchomości trudniącą się sprzedażą nieruchomości mieszkalnych. Zamieszczamy ogłoszenia sprzedaży mieszkań w lokalnej prasie

i w internecie. Potencjalni nabywcy dzwonią do nas, aby zasięgnąć dalszych informacji. Najczęściej kończy się na jednym telefonie. Potencjalny nabywca pyta o cenę i szczegóły, a potem już się nie kontaktuje. Firma pośrednicząca nie ma czasu nawet spotkać się z tą osobą i porozmawiać z nią bezpośrednio.

W przypadku takiego telefonu staraj się odpowiadać pytaniem na pytanie. Rozpoczynając rozmowę, powiedz:

„Dziękuję za telefon, czy mogę zadać panu pytanie? Czy poszukuje pan idealnego domu w cichej okolicy?”.

W chwili zadania tego pytania w umyśle dzwoniącego powstaną dwa obrazy. Pierwszym będzie idealny dom, zgodny z definicją idealnego domu rozmówcy. Obraz ten będzie inny w przypadku każdego dzwoniącego. Sformułowanie „idealny dom” wywoła natychmiastową wizualizację domu, jaki rozmówca sobie wymarzył. Drugim obrazem będzie „ciche sąsiedztwo”. Połączenie tych dwóch obrazów powinno wywołać odpowiedź: „Tak, oczywiście, czy macie coś, co odpowiada temu opisowi?”.

Odpowiedz:

„Właśnie wpisaliśmy na naszą listę dwa domy, które zapewne chciałby pan zobaczyć. Jeszcze nie zamieściliśmy o nich ogłoszenia w prasie. Kiedy miałby pan czas je obejrzeć?”.

Podobny schemat rozmowy może wykorzystać każda firma starająca się pozyskać klientów za pomocą ogłoszeń.

Natomiast jeśli mamy do czynienia z rozmową wychodzącą, schemat postępowania jest ten sam. Naszym głównym zadaniem jest wywołanie w rozmówcy chęci poprawienia wyników, pokazując mu główną korzyść z produktu, jaki mamy do zaoferowania. Rozmowy wychodzące są nieco trudniejsze od przychodzących za sprawą obiekcji zgłaszanych przez osobę rozmawiającą. Często słyszymy: „niech pan mi coś więcej o tym opowie, jaka jest cena itd”. Podanie zbyt wielu szczegółów

niszczy sprzedaż. Odbij pytania rozmówcy, mówiąc:

„Naprawdę chciałbym panu odpowiedzieć na wszystkie pytania, jednak mam panu coś bardzo ważnego do pokazania”.

Stwierdzenie: „Mam panu coś bardzo ważnego do pokazania” wzbudzi w rozmówcy zainteresowanie. Będzie on chciał sprawdzić, cóż to takiego. Możesz następnie dodać:

„Potrzebuję pięciu minut pana czasu, aby pokazać, co mam do zaoferowania, a pan to oceni”.

Stwierdzenie: „A pan to oceni” spowoduje rozluźnienie Twojego rozmówcy. Jest to swojego rodzaju propozycja mówiąca:

„Nie będę panu próbował niczego sprzedawać, ale w zamian proszę o pięć minut pana czasu, abym mógł pokazać panu, co mam do zaoferowania”. W oczach rozmówcy jest to uczciwa propozycja. Wypowiedzenie tych słów w połączeniu z właściwym zainteresowaniem klienta w początkowych chwilach
rozmowy jest gwarancją zwiększenia liczby umawianych spotkań handlowych.

Uczciwa propozycja

Jeśli chcemy sprzedawać naprawdę dużo i szybko, ważne jest, aby transakcja miał charakter win–win (wygrany–wygrany).

Polega to na tym, iż jesteśmy całkowicie pewni, że klient przy kupowaniu od nas produktu podejmuje słuszną decyzję, to znaczy: będąc na jego miejscu i wiedząc to, co wiemy teraz, sami postanowilibyśmy dokonać zakupu. W przypadku takiej sytuacji możemy być całkowicie szczerzy z klientem i zastosować technikę uczciwej propozycji. Możemy np. powiedzieć:

„Szanowny panie, czy jeśli uda mi się wykazać określone cechy produktu, to czy będzie pan w stanie kupić już teraz?”

lub

„Szanowny panie, czy jeśli pan sam sprawdzi cechy X i jeśli moje słowa okażą się prawdą, to czy podejmie pan decyzję o zakupie już teraz?”.

Zachęcam również do dawania klientom bezwarunkowej gwarancji zwrotu pieniędzy. Z doświadczenia wiem, że w przypadku transakcji win–win zwroty będą stanowić 0,5–1% całości sprzedaży. Natomiast dzięki zastosowaniu tej techniki klienci będą mieli poczucie większego bezpieczeństwa transakcji, w efekcie czego sprzedaż wzrośnie o kilka, a może nawet kilkanaście procent. Uczciwość to wielka rzecz. Starajmy się klientowi przedstawiać jak najwięcej „uczciwych propozycji”,

a z pewnością przyniesie to dużo wymiernych korzyści.

Entuzjazm w sprzedaży

Entuzjazm w trakcie procesu sprzedaży ma tak ogromne znaczenie, że postanowiłem poświęcić mu oddzielny akapit. Dla kupującego Twój uśmiech i pogoda ducha są czymś niezwykle ważnym. Jest to dla niego jednoznaczny sygnał mówiący:

„Lubię cię”, „Chcę dla ciebie dobrze”, „Jestem dobrym człowiekiem”, „Jestem szczęśliwy” itd.

Zadanie do wykonania:

Bądź entuzjastyczny tak bardzo jak to tylko możliwe od dziś przez 30 dni. Może wydawać Ci się to co najmniej dziwne, ale entuzjazm u ludzi jest dziś tak deficytowym towarem, że dawany, może zdziałać cuda. Nie zastanawiaj się nad tym, po prostu wstań i postanów sobie, że przez 30 dni będziesz uśmiechniętym, szczęśliwym człowiekiem promieniującym radością. Rezultaty, jakie przyniesie takie działanie, przejdą Twoje najśmielsze oczekiwania.

Ubranie w sprzedaży bezpośredniej

Bardzo ważnym czynnikiem w sprzedaży bezpośredniej jest również Twój wygląd. Każdy klient wyznaje zasadę: „to, co widzę, jest tym, co dostanę”. Jeśli ubranie jest średniej lub słabej jakości, klient będzie myślał, że również takiej jakości jest produkt, jaki otrzyma. Miałem to szczęście pracować przez ponad rok w sprzedaży bezpośredniej, sprzedając polisy ubezpieczeniowe. Zauważyłem ku mojemu zdziwieniu, iż zwykła zmiana garnituru na lepszy gatunkowo przykuwa większą uwagę rozmówcy. Klienci jakby chętniej Cię słuchają, są bardziej zainteresowani itd. Myślą sobie po prostu: z takim człowiekiem warto robić interesy. To, co widzę, jest tym, co dostanę.

Warto inwestować w swój wygląd. Powinno się to zwrócić już po pierwszym miesiącu.

Idealny przekaz handlowy

Idealny przekaz handlowy powinien wywołać następującą reakcję w umyśle potencjalnego nabywcy: „Szok! Chcę to mieć, teraz!”.

Jeśli uda Ci się stworzyć kampanię marketingową, która będzie budziła w społeczeństwie takie odczucia, staniesz się milionerem, a jeśli już nim jesteś, to staniesz się multimilionerem.

Jest to najwyższy poziom, jaki może osiągnąć kampania reklamowa, czego szczerze Ci życzę. Temat umiejętności sprzedaży jest tak obszerny, że aby móc go całkowicie zgłębić, konieczne byłoby napisanie kilkutomowej książki. Jeżeli prowadzisz własny biznes, zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, jak wielka w dzisiejszych czasach jest konkurencja na rynku. To właśnie ona sprawia, że umiejętność pozyskiwania klienta, a później jego odpowiednia obsługa są często tym, co pozwala odnieść sukces lub też jest przyczyną spektakularnej porażki.

Dlaczego? Ponieważ badania jednoznacznie wykazują, że zadowolony klient opowie o swoim zadowoleniu z transakcji średnio trzem osobom, natomiast klient niezadowolony o swoim niezadowoleniu opowie co najmniej ośmiu osobom!

Jeżeli weźmiesz to pod uwagę, to szybko zdasz sobie sprawę, że umiejętna obsługa klienta przed i po zakupie produktu to już nie tylko coś, co może rozwinąć skrzydła Twojej firmie, ale konieczność, która może zadecydować, czy ta firma będzie wciąż istniała za rok, dwa albo dziesięć lat.

Publikacja „Zwycięska przewaga w biznesie” to kompendium wiedzy o tym, jak budować relacje z klientem przed oraz po zakupie Twojego produktu w taki sposób, aby diametralnie odróżnić Twoją firmę od konkurencji w świadomości klienta do tego stopnia, by nie tylko opowiadał o Tobie swoim znajomym, ale także jeszcze przez długie lata wracał do Ciebie.

środa, 15 czerwca 2011

Fragment: Dorota Soida - "Jak wygrać rozmowę kwalifikacyjną? Tajniki skutecznych odpowiedzi na trudne pytania"


Zrozumieć rozmowę kwalifikacyjną

Czy zastanawiałeś się czym w istocie jest rozmowa kwalifikacyjna, jak się najlepiej do niej przygotować i zaprezentować? Wrażenie, które zrobisz może dać Ci nową pracę lub Cię zdyskwalifikować.

Zasadniczym znaczeniem rozmowy kwalifikacyjnej (czyli rekrutacyjnej, w korporacjach często określanych angielską nazwą interview) jest zebranie informacji. Jest to w istocie wzajemne zapoznawanie się dwóch stron, w celu określenia zbieżności interesów między Tobą a potencjalnym pracodawcą.

Ważne jest twoje podejście i postawa – nie idziesz na rozmowę prosić o cokolwiek, nie idziesz sprzedawać, nie jest to sytuacja, w której prowadzący rozmowę jest w jakimkolwiek stopniu ważniejszy lub lepszy od Ciebie.

Pamiętaj, że obie strony mają potrzeby i coś do zaoferowania.

Firma ma potrzebę zatrudnienia najlepszego pracownika do realizacji zadań i może zaoferować stanowisko z określonym pakietem uposażeń. Ty poszukujesz odpowiedniej dla siebie pracy i możesz zaoferować swoje doświadczenie, umiejętności, wiedzę i swój czas.

Jeżeli okaże się, że potrzeby i możliwości się uzupełniają – masz duże szanse na otrzymanie pracy. Jeżeli nie otrzymujesz danego stanowiska, nie wyciągaj przykrych dla siebie wniosków, co do swojej niskiej wartości na rynku. Zawsze powtarzam, że dzieło sztuki może bardzo długo nie znaleźć nowego nabywcy, lecz w najmniejszym stopniu nie umniejsza to jego wartości.

Na dzisiejszym rynku pracy należy być przygotowanym na serię rozmów (2-3, a nawet więcej). Im wyższe stanowisko, tym może ich być więcej. Nowym, coraz silniejszym trendem są wymagania zademonstrowania swoich kompetencji zawodowych, w oparciu o konkretne doświadczenia i przykłady. Nie wystarczy już tylko opisywać jak sam siebie oceniasz. Musisz to poprzeć przykładami, liczbami, faktami. Coraz częściej też kandydaci są zapraszani na zespołowe rozmowy kwalifikacyjne.

Mogę ci dać jedną najważniejszą wskazówkę. Do rozmowy kwalifikacyjnej musisz iść bardzo dobrze przygotowany. Tylko to pozwoli Ci zademonstrować twoja prawdziwą wartość i wyróżnić się pozytywnie spośród innych kandydatów.

• Przeanalizuj i staraj się zrozumieć potrzeby potencjalnego pracodawcy. Jakich kwalifikacji, doświadczeń poszukuje? Co jest napisane w ogłoszeniu o pracę? Przygotuj sobie krótką listę.

• W jakim stopniu Ty posiadasz te kwalifikacje? Jak możesz je udokumentować, oprzeć na faktach? Zademonstruj te przykłady w profesjonalnie przygotowanym CV.

• W jaki sposób możesz je najlepiej zademonstrować podczas rozmowy? Który z przykładów najlepiej udokumentuje twoje cechy i umiejętności? Przygotuj sobie prosty skrypt.

• Jakie mogą być dla Ciebie trudne pytania rekrutacyjne?

Jakich w ogóle nie chciałbyś usłyszeć? Spisz je na kartce i odpowiedz na nie.

Kiedy na rozmowie dobrze zaprezentujesz swoje doświadczenia i kwalifikacje, lecz nie otrzymasz stanowiska – przyjmij to jako informację zwrotną. Prawdopodobnie potrzeby twoje i firmy były zbyt rozbieżne lub kto inny oferował firmie lepsze dopasowanie do potrzeb. Tak bywa.

Prowadź dalej swoją analizę rynku pracy i weź udział w kolejnych rozmowach.




piątek, 10 czerwca 2011

32 sprawdzone sposoby jak skutecznie walczyć z alergią i minimalizować reakcje alergiczne.

Jesteś alergikiem? Dokuczają Ci zatkany lub cieknący nos, łzawiące oczy, wysypka, bąble na skórze, kaszel? Oto poradnik dla Ciebie:


Autorka jest alergikiem. Alergie objawiały się u niego wysypką bąbli na całych dłoniach, uporczywym kaszlem i cieknącym nosem. Leki minimalizują reakcje alergiczne, jednak nie zawsze w pełni przynoszą efekty, a silne środki często powodują senność. Szukała innych sposobów, które pomogą organizmowi walczyć z alergią, a także wspomogą działanie leków.

Czy wiedziałeś/aś, że miód może działać odczulająco na Twój organizm, że picie dużej ilości wody pomaga zwalczać alergie?

Wystarczy, że wprowadzisz w swoje życie codzienne nieskomplikowane, proste zmiany, a na pewno ułatwisz sobie życie z alergią!

Cierpisz na alergię? Ten poradnik zaznajomi Cię z praktycznymi i prostymi sposobami, dzięki którym zminimalizujesz reakcje alergiczne, a nawet pozbędziesz się ich na stałe. Masz dosyć nasilonego kataru, kichania, łzawiących oczu czy wysypki, a przez to nieprzespanych nocy? Wystarczy, że podejmiesz się kilku nieskomplikowanych działań, a przyniesiesz sobie ulgę i ułatwisz życie!


czwartek, 9 czerwca 2011

JAK PANOWAĆ NAD KLASĄ?

Co decyduje o tym, że niektórych nauczycieli młodzież słucha, a innych nie?

Dzięki szkoleniu poznasz między innymi:

sekrety budowania nauczycielskiego autorytetu

najważniejszą cechę współczesnego nauczyciela, która decyduje o tym, czy uczniowie będą go słuchali czy też nie

mechanizm wydawania skutecznych poleceń

zasady komunikowania się z klasą i sposoby postępowania w sytuacji buntu

główne typy uczniowskie i sposoby radzenia sobie z nimi.

Kim jest autor?

Dariusz Zalewski. Jest pedagogiem i autorem książek m.in. “Sztuka samowychowania” oraz “Wychować człowieka szlachetnego”. Zajmuje się popularyzacją pedagogiki klasycznej.

Czy to jest wiedza tylko dla nauczycieli?
Nie, rodzice i inni wychowawcy również mogą z niej skorzystać!

Co konkretnie otrzymasz kupując kurs?

Dostęp do 7 filmów w formacie mp4, trwających od 14 do 25 min. (w sumie około 2 godz. 20 minut). Wspomniane filmy są typowymi prezentacjami, czyli na ekranie pojawiają się napisy w tle słychać wykład.


środa, 8 czerwca 2011

Co kobieta ma na myśli kiedy pyta: „Jak wyglądam?”

Co kobieta ma na myśli kiedy pyta: „Jak wyglądam?”
Czy wiesz jak odpowiedzieć na to podchwytliwe pytanie? Co powiedzieć, by kobieta czuła się przy Tobie wspaniale? Chcesz bez problemu sobie radzić?

Od autorki:
Zgłaszają się do mnie mężczyźni z tekstami, że nie zawsze rozumieją kobiety.
Jestem kobietą i słuchając z czym mężczyźni mają z nami problem nie zawsze od razu rozumiałam, o co im chodzi... dla mnie to przecież takie oczywiste .
Jednak nie wszystko, co oczywiste dla kobiet, jest takim dla mężczyzn (i na odwrót).
facet, który lepiej rozumie kobiety = facet, który ma powodzenie u kobiet
Zebrałam wszystkie pytania, z jakimi zgłaszali się do mnie mężczyźni i postanowiłam odpowiedzieć, o co nam (kobietom) tak naprawdę chodzi. Uważam, że korzyści będą obustronne: kobiety będą czuły się rozumiane, a mężczyźni będą mogli w końcu czuć się pewnie w każdej sytuacji.”
Autor: instruktorka uwodzenia Marlena


poniedziałek, 6 czerwca 2011

Jak być zabawnym?

POZNAJ SEKRETY, KTÓRE NA ZAWSZE ODMIENIĄ TWOJE ŻYCIE TOWARZYSKIE!!!

Oto co zawiera kurs "Jak być zabawnym?":

1 LEKCJA NA TYDZIEŃ przez 2-MIESIĄCE, czyli 8 lekcji + bonusy o których przeczytasz na końcu.

Dlaczego bycie zabawnym jest takie ważne?

NIE MA TAKIEJ DZIEDZINY ŻYCIA W KTÓREJ HUMOR NIE BYŁ BY WIELKIM ATUTEM !!!

Poczucie humoru a sukces zawodowy? Chcesz być aktorem? Pragniesz sławy, wielkich pieniędzy? Szukasz partnera/partnerki? Masz problem z nadwagą? Zacznij się śmiać!



Czego konkretnie dowiesz się z tego kursu?

Lekcja 1: Przekonania, a humor. Co jeśli jestem cichy i nieśmiały ? Jak szybko zmienić własny sposób postrzegania siebie.

Lekcja 2: Podstawy humoru. Dlaczego się śmiejemy. Poznaj 3 najważniejsze elementy dotyczące humoru. Poznaj najszybszy i najprostszy sposób jak stać się zabawną osobą.

Lekcja 3: Wybór Twojej własnej perspektywy i stylu. Wybór własnej perspektywy z której będziesz obserwować świat i która zapewni ci odpowiednie poczucie humoru.

Lekcja 4: Jak wyolbrzymiać i wykorzystywać dowolne fakty tak aby tworzyć humor.

Lekcja 5: Jak kierować myśleniem słuchaczy tak by później zaskoczyć ich czymś zabawnym. Jak tworzyć założenia i oczekiwania.

Lekcja 6: Jak tworzyć dowcipy, które przełożysz na rzeczywistość. Jak za jednym zamachem tworzyć wiele dowcipów i tekstów.

Lekcja 7: Jak umiejętnie prowadzić rozmowę, która stanie się źródłem humoru. Jak dowolnie zmieniać tematy rozmów. Jak rozmawiać bez strachu i stresu z najpiękniejszymi kobietami i najprzystojniejszymi mężczyznami – tak by z łatwością stosować na nich własnych humor.

Lekcja 8: Przegląd najlepszych technik i ćwiczeń. Jak wykorzystać stereotypy to tworzenia humoru.

Ponadto poznasz wiele technik stosowanych przez najlepszych komików naszych czasów.

A ponadto po zakończeniu kursu otrzymasz w prezencie:

Bonus 1:

EBOOK: „JAK ŁAMAĆ REGUŁY I SCHEMATY MYŚLOWE TAK BY ROZWIĄZAĆ KAŻDY PROBLEM”

Bonus 2:

EBOOK: „JAK FLIRTOWAĆ UŻYWAJĄC HUMORU”

Bonus 3:

EBOOK: „DOWCIPY, TEKSTY I GAGI NAJLEPSZYCH KOMIKÓW ŚWIATA”

Bonus 4:

EBOOK: „JAK ZAPAMIĘTYWAĆ SETKI DOWCIPÓW”

piątek, 3 czerwca 2011

7 praktycznych sposób na podniesienie wydajności w pracy!

Odkryj tajemnicę zwiększonej produktywności.
Poznaj 7 sprawdzonych sposób które pomogą Ci wyprzedzić innych w pracy czy szkole.

Zacznij wykorzystywać do maksimum swój cenny czas!

Czego dowiesz się z kursu:

Jak wyrabiać się ze wszystkimi planami w pracy.

Jak poradzić sobie z natłokiem obowiązków.

Jak produktywnie wykorzystać luki czasowe.

Czy Twoje miejsce pracy sprzyja optymalnej pracy?